حجت‌الاسلام ذاكري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

عارف گزينه‌اي مناسب براي محوريت حزب فراگير اصلاح‌طلبي

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: عارف براي تشكيل حزب فراگير پيش ‌قدم شده است و به نظرم وي مي‌تواند گزينه مناسبي براي اين كار باشد.

"حجت‌الاسلام محمدباقر" ذاكري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت‌هاي تشكيل حزب فراگير اظهار داشت: در كشورمان حزب به معناي واقعي كلمه وجود ندارد به همين دليل بسياري از اوقات با مشكل مواجه مي‌شويم و هر كسي هم كه راي مي‌آورد همه مدعي مي‌شوند كه اين فرد با راي جناح ما پيروز شده است.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي تحقق توسعه سياسي را منوط به شكل‌گيري چند حزب شناسنامه‌دار قوي در كشور بيان كرد و ادامه داد: با وجود احزاب شناسنامه‌دار و پاسخگو به مردم، افراد آگاهانه و حساب شده پاي صندوق‌هاي راي مي‌آيند و ديگر تعداد داوطلبين انتخابات‌هاي مختلف از حد معقول خود فراتر نمي‌رود.

وي تاكيد كرد: در كشورمان هيچ‌گاه به معناي واقعي احزاب وجود نداشته است البته در شرايط كنوني با توجه به اينكه ضرورت تشكيل حزب بيشتر از گذشته شده است سياسيون مي‌توانند به صورت جد وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام ذاكري در ادامه اين گفتگو درباره شكل‌گيري حزب فراگير با محوريت حجج‌الاسلام ناطق نوري و ري شهري، اظهار داشت: آقايان ري‌شهري و ناطق نوري به لحاظ فكري به يكديگر نزديك‌اند و اين مسئله مي‌تواند مناسب باشد چرا كه  براي تشكيل حزب فراگير بايد افرادي با تفكرات شناخته شده وارد ميدان شوند.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در پاسخ به اينكه فرد مناسب براي محوريت تشكيل حزب فراگير در ميان اصلاح‌طلبان را چه كسي مي‌دانيد؟ تصريح كرد: عارف براي تشكيل حزب پيش ‌قدم شده است و به نظرم وي مي‌تواند گزينه مناسبي براي اين كار باشد چرا كه هم معتدل است و هم منضبط.

وي درباره اينكه برخي اصلاح‌طلبان تشكيل حزب از سوي عارف را موجب انشقاق در اصلاحات مي‌دانند، گفت: اصلاح‌طلبان از ابتدا با يكديگر اختلاف داشتند و نمي‌توان اين مسئله را به تشكيل حزب از سوي عارف ربط داد و اين كار عارف كه مي‌خواهد هم‌فكرانش را دور هم جمع كند، خوب است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار