مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در بازدید اخیر وزرای مالیه و دارایی کشور افغانستان از بندر چابهار بر افزایش همکاری و مبادلات اقتصادی از طریق این بندر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، سیاوش رضوانی افزود: بندر چابهار به دلیل نزدیکی به کشور افغانستان و به عنوان یکی از مسیر های ترانزیتی مقرون به صرفه بسیار مورد توجه کشورهای همسایه از جمله افغانستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بندر نقش مهمی در ترانزیت و تامین سوخت در افغانستان را بر عهده دارد اظهار داشت: معافیت های گمرکی در نظر گرفته شده، دسترسی به بازار های آسیای میانه از طریق این بندر و وجود خط ترانزیتی چابهار به میلک نظر بسیایر از تجار افغانستان را به این بندر معطوف کرده است.

وی افزود: در دیداری که وزرای کشور افغانستان از امکانات این بندر در طی هفته گذشته داشتند تمایل به همکاری بیشتر و مبادله بسیاری از کالاها از طریق این بندر به خاک افغانستان محور گفتگو ها قرار گرفت.

رضوانی ادامه داد: مقامات کشور افغانستان در بازدید از بندر چابهار با اعلام این مطلب که پیشرفت های به وجود آمده در چابهار بسیار مطلوب بوده است خواستار ایجاد خط کشتیرانی امارات به چابهار با مشارکت بخش خصوصی توسط شرکت های ایرانی و افغانی و همچنین سرمایه گذاری در این رابطه شدند.

وی ادامه داد: تجار و دولت افغانستان تمایل دارد تا حجم مبادلات کالا از طریق مرز های ایران و بندر چابهار را افزایش دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.