وزارت بهداشت، ایجاد معاونت پرستاری را در دانشگاه ها پیگیری کند زیرا هنوز متناسب با آنچه در دولت و وزارت بهداشت در مورد 5 مصوبه دولت صورت گرفته در سطح دانشگاه ی کاری انجام نشده است.

 سیف ا... نصرتی، عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هنوز متناسب با آنچه در دولت و وزارت بهداشت در مورد 5 مصوبه اخیر دولت صورت گرفته در سطح دانشگاهی کاری انجام نشده است.

 وی گفت: طبق مصوبه هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی در اواخر سال 90 بایستی جایگاه دفاتر پرستاری از حالت اداره به مدیریت ارتقاء می یافت ولی متاسفانه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 نصرتی تصریح کرد:  همچنین طبق مصوبه دولت در 8 خرداد امسال قرار شد به تبع ستاد وزارت بهداشت دفاتر پرستاری به معاونت پرستاری ارتقاء یابند اما هنوز به رغم اینکه معاون وزیر بهداشت همه در راستای این مصوبات مشخص شده است و در واقع کار شروع شده است اما تغییری در دانشگاه ها دیده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: هنوز در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی تبریز اقداماتی متناسب با آنچه در دولت و وزارت بهداشت صورت  گرفته انجام نشده است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد از نظر جامعه پرستاری هنوز کار به طور کامل عملیاتی و اجرایی نشده است.

وی در پایان افزود: مسئولان وزارت بهداشت باید این موارد را از دانشگاه ها پیگیری کنند و روسای دانشگاه های علوم پزشکی را مورد بازخواست قرار دهند که چرا مواردی را تصویب و ابلاغ شده اند تاکنون  معلق نگه داشته اند و اجرا نکرده اند./ح
برچسب ها: معاونت ، پرستاری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار