منزل مرحوم اسدالله پاپهن در کوی بی بی دوخواهران شوشتر،بالای باغ خان(بالای رودخانه گرگر) واقع می باشد یک اثراز دوره ی قاجاریه می باشد که یکی از زیباترین خانه های قدیمی در ایران به شمار می رفته تا جای یکه فیلم حضرت صالح (ع) در این خانه فیلمبرداری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، زیر زمین این خانه واقعا بی نظیر بود، این خانه دارای راه پله ای حدودا ۵۰ پله ای به درون باغ خان بود که شاید هنوز بقایایی از آنها باقی باشد؛ تا حدود ۱۰ سال پیش این منزل به طور کامل سالم بود ، اما متاسفانه براثر بی توجهی صاحبان میلیاردرش و همچنین اداره ی میراث فرهنگی شهرستان شوشتر کم کم رو به خرابی نهاد تا اینکه سقف دالان ورودی خانه بر اثر بارندگی  وعدم کاهگل جدید ریزش کرد و بعد از مدتی مقداری از زمین زیر دالان به علت سنگینی آوار سقف به درون زیرزمین ریزش کرد.

 بعد از این نیز قسمت دالان خانه در مسیرادامه ی خیابان ساحلی قرار گرفته وبا لودر تخریب شد و متاسفانه خاک حاصل از تخریب خانه ها نیزتوسط شهرداری که متصدی امر ساخت خیابان بود به درون حیاط زیبای این منزل ریخته گردید واداره ی میراث فرهنگی نیز نفسش بالا نیامد.

هیدالو،اکثر صاحبان این منزل در کشور آمریکا زندگی می کنند و با وجود اینکه از شرایط مالی بسیار عالی برخوردار بوده و هر چند سالی مسافرتی به ایران و شوشتر داشتند اما ….. البته یکی از پسراش توی شوشتر بودن ولی انگار غیرت به گردشون نبود حتی فامیلشون رو هم عوض کردن ،کاشکی مثل منزل جولازاده که در ۵ قدمی این خانه قرار دارد ، سرایداری براش قرار میدادن تا هم یادگار پدریشون سالم بمونه و هم به خانواده ی سرایدار( به خاطر پدر و مادرشان) کمکی کرده باشند ،افسوس افسوس افسوس….  ./س
برچسب ها: منازل ، شوشتر ، ویرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.