به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رجب مهرجویی با اشاره به جایگاه شهر قم گفت: بیان نقش و جایگاه شهر مقدس قم از نظر تاریخچه انقلاب اسلامی و عنوان بینالمللی برنامه چشمانداز قم و رسیدن به مرکز جهان تشیع و اطلاعات و آمار خوب زوار سالیانه واقعیتی انکارناپذیر است.
وی با اشاره به برخی گفتهها و نوشتهها در خصوص مقایسه پروژههای عمرانی شهر با شهر فرودگاهی قم افزود: مقایسه پروژههای عمرانی شاخص استان مانند مترو و مونوریل که از محل اعتبارات ملی و استانی با تحمیل هزینههای سنگین به دولت انجام میشود با پروژه عظیمتری که بدون یک ریال بودجه دولتی توسط بخش خصوصی و سرمایهگذاریهای مردمی انجام میشود نشانه مظلومیت این پروژه و سرمایهگذار است.
مهرجویی تصریح کرد: پروژه فرودگاه بینالمللی قم یکی از اجزا و ارکان شهر فرودگاهی سلفچگان و منطقه نمونه گردشگری بینالمللی طرلاب رکن دیگر شهر فرودگاهی است که با تصویب هیئت وزیران، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان قم تصویب شده است.
مجری طرح فرودگاه بینالمللی قم با اشاره به برخی گفتهها در خصوص اینکه این پروژه بیشتر به دنبال مسائل مادی است تا خدماتی تصریح کرد: از آنجا که اهداف دولت با اهداف بخش خصوصی بسیار متفاوت است قطعاً نخستین فرودگاه بخش خصوصی باید در کنار خدمات هوانوردی زیانده، به ارائه خدمات غیرهوانوردی سود ده با مقیاس بزرگ و بینالمللی بپردازد و به همین دلیل فرودگاه قم با درجه بینالمللی با دو باند به طول 4 هزار و 600 متر و عرض 60 و 75 متر طراحی و اجرا میشود./س