نماینده دائم لبنان در سازمان ملل پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی لبنان و کمک بیشتر به این کشور برای حمایت از آوارگان سوری را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، "نواف سلام" در نشست شورای امنیت در خصوص بررسی تحولات منطقه خاورمیانه گفت: اسرائیل با اشغال تپه های کفرشوبا و مزارع شبعا در لبنان به نقض حاکمیت این کشور ادامه می دهد.


اسرائیل بارها حریم هوایی لبنان را نقض کرده است و این اقدامات اسرائیل را محکوم می کنیم. این رژیم با یونیفل برای پایان دادن به اشغالگری خود در بخش شمالی روستای غجر همکاری نمی کند. زمان آن رسیده است که اسرائیل از اراضی اشغالی خود در لبنان خارج شود. از حمایت یونیفل از ارتش لبنان و دیگر کشورها که می خواهند ثبات و امنیت جنوب این کشور حفظ شود، تشکر می کنیم. بحران جاری در سوریه، درگیری هایی در اراضی لبنان ایجاد کرده و حاکمیت و ثبات این کشور را در معرض خطر قرار داده است. لبنان از ابتدای بحران سوریه سیاست بی طرفی را اتخاذ کرد تا وحدت ملی لبنان حفظ شود. این سیاست در بیانیه بعبدا در سال گذشته پس از نشست کمیته گفتگوی ملی لبنان مورد تاکید قرار گرفت. سیاست بی طرفی دولت لبنان به معنای آن نیست که این کشور مسئولیتی در برابر برادران سوری خود و قوانین بشردوستانه بین المللی ندارد. دولت لبنان مرزهای خود را در برابر آوارگان سوری نبسته است و به شیوه های مختلف حمایت از این آوارگان ادامه خواهد یافت. لبنان به دلیل منابع محدود خود قادر نیست نیازهای همه آوارگان سوری را تامین کند و بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم حمایت مالی و سیاسی خود را از لبنان افزایش دهند.

وی افزود: در مسئله روند صلح خاورمیانه نیز از تلاش های جان کری وزیر خارجه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی تشکر می کنیم و امیدواریم طرفین به صلحی عادلانه و پایدار برسند. این صلح مبتنی بر مرزهای سال 1967 ، دیگر قطعنامه های شورای امنیت و طرح صلح عربی خواهد بود. ادامه اقدامات تحریک آمیز اسرائیل بزرگ ترین خطر علیه این مذاکرات است. برای حمایت از این مذاکرات باید اقدامات تحریک آمیز اسرائیل متوقف شود. شهرک سازی اسرائیل به صورت بی سابقه ادامه دارد و این رژیم با احداث واحدهای مسکونی جدید در اراضی فلسطین موافقت کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار