شبکه تلویزیون العربیه اعلام کرد طرفداران اخوان المسلمین در حال تظاهرات از میدان رابعه العدویه به سوی مقر گارد ریاست جمهوری هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، با وجود درخواست رئیس جمهور انتقالی مصر برای حفظ آرامش، اوضاع این کشور همچنان متشنج است و درگیری بین حامیان و مخالفان مرسی ادامه دارد.

درگیری ها بین هواداران مرسی و مخالفانش باعث کشته شدن شماری دیگری شد.

افراد مسلح به سوی متحصنینی که در حمایت از مرسی در نزدیکی دانشگاه قاهره تجمع کرده بودند، حمله ور شدند و دو نفر از آنان را با شلیک گلوله از پای در آوردند؛ به این ترتیب شمار کسانی که در درگیری های مصر از روز دوشنبه جان خود را از دست داده اند، به نه نفر رسید.

تجمع هواداران مرسی همواره با درگیری آنان با مخالفان رئیس جمهور سرنگون شده این کشور و نیروهای امنیتی می انجامد.

هواداران مرسی یک چیز را در حال حاضر می خواهند و آن آزادی رئیس جمهور کشورشان است؛ با این حال ارتش تا کنون از آزاد کردن وی سر باز زده و گفته است مرسی در یک مرکز نظامی نگاهداری می شود. خانواده مرسی گفته اند در سطح داخلی و بین المللی، از افرادی مانند عبدالفتاح السیسی شکایت می کنند.

از دیگر سو معترضان به این اقدام ارتش از سکوت کشورهای غربی مانند آمریکا نیز که تا کنون این کودتا را محکوم نکرده اند، بالا گرفته است. پیشتر آنان تلاش کردند تا با تظاهرات به سوی سفارت آمریکا در قاهره، به نقش این کشور در امور داخلی خود اعتراض کنند که به درگیری بین نیروهای حامی و مخالف مرسی انجامید.

عدلی منصور در سخنرانی تلویزیونی خود، خواستار پایان گرفتن تظاهرات شده است. وی گفت می خواهد صفحه ای تازه برای مقابله با نفرت افکنی و تفرقه باز کند و باید هر کاری که می توان، برای کشور انجام داد.

منصور گفت زمان آن رسیده است که این کشور را بر اساس آشتی و برای آینده درست کرد.

با این حال، اظهارات منصور نیز نتوانست اوضاع را آرام کند؛ با سرنگون شدن دیکتاتور این کشور در دو هزار و یازده، اکنون نگرانی از ورود مصر به هرج و مرج بسیاری را نگران کرده است و باور بر این است که باید گفتگوهایی بین همه گروه های سیاسی در این کشور صورت گیرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار