رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته امداد یک پایگاه کمک‌رسانی واقعی به نیازمندان است، گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری انقلاب اسلامی در شرایط کنونی در این حوزه به خوبی بارور شده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران  علی لاریجانی امروز (سه‌شنبه یکم مرداد) در مراسم تجلیل و تقدیر از کارآفرینان و نخبگان برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حضور یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه من بسیار خوشحالم که شما نخبگان عزیز به مجلس تشریف آورده‌اید، گفت: یکی از جلسات باصفای ما حضور در خدمت شما عزیزان کمیته امداد است؛ خوشختانه شما با کمک امداد امام خمینی (ره) توانسته‌اید رشد کنید که این موضوع بسیار خوشحال‌کننده است.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک ابتکار انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: به طور حتم اینگونه شیوه‌ای در نظام‌های گذشته مرسوم نبوده است، از این‌رو کمیته امداد تلفیقی از شرایط و نیازهای امروز و ساختار اسلامی است که در این ساختار اسلامی توجه به همنوعان یک سنت بسیار عمیق است، از این‌رو در تمام احادیث توجه به دیگران و همنوعان به ویژه در ماه مبارک رمضان سفارش شده است. 

لاریجانی با بیان اینکه در آیات الهی می‌بینیم که اسلام یک نوع نگاه عدالت‌خواهانه در خود دارد، گفت: به طور حتم طبقات مستضعف احتیاج به کمک دارند که خوشبختانه روحیه دینی و احساس وظیفه در کمیته امداد امام خمینی (ره) موجب همگرایی و رشد در این حوزه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد قانونگذاری وقتی به کمیته امداد قصد کمک دارد، با خیال راحت این کار را انجام می‌دهد، تصریح کرد:‌ در واقع خیال ما در مجلس برای برآوردن نیازهای کمیته امداد راحت است چرا که می‌دانیم این اعتبارات به دست افراد نیازمند می‌رسد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه کمیته امداد یک پایگاه کمک‌رسانی واقعی به نیازمندان است، افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری انقلاب اسلامی در شرایط کنونی در این حوزه به خوبی بارور شده است. از طرف دیگر شاهد هستیم که در مجلس شورای اسلامی نیز چند نفر از نمایندگان از امکانات کمیته امداد استفاده کرده و تا مقطع دکتری پیش رفته‌اند و بعد هم نماینده مجلس شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مثبت کمیته امداد امام خمینی (ه) توجه به کارآفرینی و جهش اقتصادی است، ادامه داد: این موضوع موجب شده تا نیروها خودکفا شوند و با کرامت زندگی کنند، بنابراین در این جهت هر‌چه کمیته امداد بیشتر فعال شود، ما نیز حتما کمک خواهیم کرد تا حرکت‌های سریعی انجام گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات کمیته امداد هم از نظر اخلاقی و هم اقتصادی بسیار درست و مناسب است، گفت: به طور حتم نگاه به تولید داخلی باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که اینگونه ابتکارات کمیته امداد در زمینه توسعه اقتصادی و جذب نیرو بسیار ارزشمند بوده، از این‌رو این اقدامات برای توسعه کشور بسیار ضروری است.  

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیته امداد در ۳ سال اخیر تجربیات بسیاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی به‌دست آورده است، افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولان باید طراحی لازم را برای تسهیل زندگی نخبگان و کارآفرینان فراهم کنند. 

در ابتدای این دیدار حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نخبگان کمیته امداد نمونه‌ای از دانشجویان و نخبگان این نهاد هستند، گفت: این افراد توانسته‌اند مدارج عالی تحصیلی را طی کرده و جمعی از این افراد کارآفرینانی هستند که در حوزه اشتغال و کارآفرینی توانستند به یک جایگاه بالایی برسند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینان و نخبگان کمیته امداد از توانمندی‌های خود به خوبی بهره‌برداری کرده‌اند تا به موفقیت برسند، تصریح کرد: ما به این افراد به عنوان اسوه‌های مقاومت، صبر و توکل به خدا نگاه می‌کنیم چراکه اینها با استفاده از کمترین امکانات توانستند به رشد و شکوفایی خود کمک کند و این به جز با صبر و تلاش و توکل بر خدا امکان‌پذیر نیست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اگر قرار باشد بار انقلاب اسلامی برای نسل آینده بر دوش منابع انسانی باشد، این نخبگان تحت پوشش کمیته امداد منابع مناسبی هستند که می‌توانند بار انقلاب را به دوش کشند؛ اینها افرادی هستند که می‌توانند ستون‌های خدمت‌گذاری را ایجاد کنند و تمام این شیرینی‌ها و موفقیت‌ها به دلیل همان تلخی‌ها و سختی‌های گذشته است چراکه سختی‌ها منشأ رشد و ترقی آنها بوده است.

لازم به ذکر است  بر اساس گزارش خبرگزاری خانه ملت علی لاریجانی در پایان این مراسم از کارآفرینان و نخبگان برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار