نويسنده مشهور انگليسي تاکيد کرد سياست هاي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در واقع ادامه سياست هاي شکست خورده جرج بوش رئيس جمهور سابق اين کشور در منطقه خاورميانه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ رابرت فيسک افزود: سياست هاي باراک اوباما بر روي آوار سياست هاي شکست خورده جرج بوش بنا نهاده شده است. 

فيسک در مقاله اي در روزنامه ايندي پندنت نوشت: باراک اوباما از حسني مبارک رئيس جمهور سابق مصر حمايت کرد، اما سپس حمايت از او را متوقف کرد. اوباما ابتدا از محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر هم حمايت کرد، اما سپس سياست حمايت از ارتش مصر را در پيش گرفت. 

اين نويسنده انگليسي خاطر نشان کرد: غرب از هر تغييري بر اساس خواست ملت ها در منطقه خاورميانه به جز در کشورهاي عربستان سعودي، امارات، عمان و ديگر رژيمهاي پادشاهي و استبدادي در منطقه حاشيه خليج فارس حمايت مي کند. 

رابرت فيسک تاکيد کرد اروپاييها از ادامه شهرک سازي اسرائيل سرخورده شده اند و به همين علت در مصوبه اخير خود هر نوع قراردادي با اسرائيل را مشروط به آن کردند که اين قرارداد شامل شهرک ها نباشد. 

فيسک افزود: سخن گفتن از روند صلح در اين شرايط اهانت آميز است. سياست هاي شکست خورده اوباما و بوش عامل ناآرامي ها و ويراني در منطقه است. 


برچسب ها: بوش ، اوباما ، فیسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار