رئيس سازمان امور مالياتي گفت: اظهارنامه الكترونيكي مالياتي كه بدون امضاي ديجيتال ارسال شده، بايد پرينت مهر و امضا شده را تا پايان مرداد ۹۲ تحويل دهند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقصادي و دارايي (شادا) ،علي عسكري رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با صدور بخشنامه‌اي اعلام كرد: آن دسته از مودياني كه اظهارنامه الكترونيكي خود را بدون امضاي ديجيتال ارسال كرده‌اند، براي احراز صحت اظهارنامه ارسالي،ضروري است پرينت مهر و امضا شده اظهارنامه الكترونيكي را حداكثر تا پايان مردادماه سال جاري به واحد مالياتي مربوطه تسليم نمايند.
 
عسكري در اين بخشنامه تاكيد كرده است: بديهي است براي اين دسته از موديان، پرينت اظهارنامه تسليمي بايد بدون تغيير و منطبق با اظهارنامه الكترونيكي بوده و در صورت عدم تسليم ظرف مهلت مذكور ، در حكم عدم تسليم اظهارنامه خواهد بود.
 
در اين بخشنامه آمده است: در صورتي كه اظهارنامه مالياتي به صورت الكترونيكي و با استفاده از امضاي ديجيتال ارسال شده باشد، در اين صورت نيازي به پرينت كاغذي و تسليم آن به اداره امور مالياتي نبوده و اظهارنامه الكترونيكي با رعايت مقررات مورد قبول خواهد بود.
 
اين بخشنامه حاكي است، موديان محترم موضوع صاحبان مشاغل و اجاره املاك كه مي خواهند از شرايط خوداظهاري استفاده نمايند ، در صورت تسليم اظهارنامه به صورت الكترونيكي بايد طبق دستورالعمل مربوطه نسبت به پرداخت 40 درصد ماليات متعلقه تا 31 تيرماه سال جاري اقدام و مدارك مربوط به تقسيط مانده ماليات ابرازي را حداكثر تا 15 مردادماه سال جاري تسليم ادارات امور مالياتي نمايند.
 
سازمان امور مالياتي كشور با توجه به تبصره يك ماده 120 قانون برنامه پنجم توسعه مكلف شده است، از سال دوم اجراي برنامه به منظور تسهيل در دريافت اظهارنامه مالياتي و ساير اوراقي كه موديان مالياتي مكلف به تسليم آن هستند و نيز ابلاغ اوراق مالياتي براي تمام يا برخي از موديان مذكور از فناوري نوين نظير خدمات پست الكترونيكي ، امضاي الكترونيكي يا ساير روش ها استفاده نمايد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارسال ، کاغذ ، اظهارنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار