داوید یائو‌لوویچ کاردار سفارت کوبا در تهران صبح امروز سه شنبه(1مردادماه) با عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران داوید یائو‌لوویچ کاردار سفارت کوبا در تهران صبح امروز سه شنبه(1مردادماه) با عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش تأثیر‌گذار پارلمان‌ها در تقویت مناسبات میان کشورها گفت: مجلس شورای اسلامی از تحکیم و توسعه روابط همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا حمایت می‌کند و گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی کامل برای توسعه و تقویت مراودات دوستانه دو کشور را دارد.

عبد‌الرضا مصری در همین راستا با اشاره به مواضع مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بر لزوم گسترش همکاری مجالس دو کشور تأکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا هم چنین اشتراکات فراوان مواضع و دیدگاه های دو کشور ایران و کوبا در مسائل جهانی را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دوجانبه ارزیابی کرد و گفت: بدون شک همکاری‌های دو کشور در قالب نشست‌ها و سازمان‌هایی چون جنبش عدم تعهد، سازمان ملل متحد و بین‌المجالس جهانی زمینه ساز ارتقا همه جانبه مراودات فی ما بین خواهد بود.

داوید پائولوویچ نیز ضمن اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی کوبا گفت: پارلمان و دولت کوبا از توسعه روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران بخصوص در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی استقبال می‌کند و تشکیل گروه دوستی پارلمانی جدید کوبا و ایران در آینده‌ای نزدیک می‌تواند سطح روابط پارلمانی دو کشور در موضوعات مورد علاقه طرفین را ارتقا دهد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا که در این دیدار حضور داشت نیز در خصوص چشم انداز همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و کوبا مطالبی را عنوان کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دیدار ، کاردار ، کوبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار