نماينده‌ي مردم بوشهر از توقف توليد لنج‌هاي چوبي و جايگزين شدن آن با لنج‌هاي فايبر گلاس خبر داد.

سيد محمد مهدي پور فاطمي نماينده‌ي مردم بوشهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره‌ي وضعيت ساخت لنج‌هاي چوبي در ايران گفت: در حال حاضر ساخت لنج‌هاي چوبي متوقف شده و اين نوع لنج‌ها از کشور پاکستان وارد مي‌شود که از نظر کيفيتي در درجه‌ي پاييني قرار دارند و توسط سازمان بنادر و دريانوردي بيمه مي‌شوند.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر بيشتر لنج‌هاي توليدي داخل کشور از جنس فايبر گلاس ساخته مي‌شوند چون از دوام و استحکام بالاتر و قيمت کمتري نسبت به لنج‌هاي چوبي برخوردار است. نماينده‌ي مردم بوشهر با اشاره به اينکه صنعت لنج سازي در بوشهر صنعت پر رونقي است و مردم هم در اين زمينه خوب کار مي‌کنند اظهار کرد: وزارت صنايع با سازمان بنادر و دريانوردي بوشهر به توافقاتي رسيده و وام‌هاي مناسبي براي ساخت لنج در اختيار مردم قرار داده‌اند اما با توجه به اشباع شدن اين صنعت در بوشهر و همچنين کاهش توليد در چند ماه گذشته ادامه‌ي وام‌دهي متوقف شده است.

پور فاطمي در پاسخ به اينکه در حال حاضر چه نوع لنج‌هايي در کشور توليد بيشتري دارند گفت: در حال حاضر بيشتر لنج‌ها دوو، بارج، يه‌دکه مي‌باشند که در 15 شرکت بوشهري و تحت بالاترين استانداردهاي دريانوردي توليد مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به سفر رئيس جمهور به ونزوئلا افزود: با توجه به سفر رئيس جمهور به ونزوئلا و درخواست مقامات ونزوئلايي براي دريافت يدک کش در حال حاضر تعداد زيادي يدک کش در کشور توليد و به کشور ونزوئلا صادر مي‌شود.

نماينده‌ي مردم بوشهر در پايان براي لنج داران اظهار نگراني کرد و گفت: به دليل نبودن ثبات نرخ ارز در کشور و کم شدن مراودات دريايي با کشورهاي حوزه‌ي خليج فارس بسياري از لنج داران مناطق دلوار و ابولخير اقدام به فروش قريب 25 تا از لنج‌هاي خود کرده‌اند که بسياري از اين لنج‌ها توسط قاچاق‌چيان خريداري شده و کار قاچاق اختصاص يافته است و اين زندگي خطري براي تجارت دريايي‌ها مي‌باشد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: لنج ، تولید ، توقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار