مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: واحدهایی که در تولید کالا و محصولاتشان ضوابط استاندارد رعایت نشود، پروانه علامت استانداردشان باطل می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «علی سعادتی»، اظهار کرد: کارشناسان و ناظران اداره‌کل استاندارد استان طبق برنامه‌ای مدون و پیوسته در طول سال نسبت به بازرسی از واحدهای تولید اقدام می‌کنند.

وی افزود: این بازرسان در بازدید خود کمیت و کیفیت کالاها را آزمایش می‌کنند و گاه با مراجعه به بازار مصرف کالایی را خریداری و سپس آن را در آزمایشگاه‌های استاندارد بررسی می کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطر نشان کرد: در صورت عدم مطابقت کیفیت کالا با ضوابط استاندارد بسته به نوع تخلف واحد به آن اخطار می‌دهند و یا پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد مذکور را باطل می‌کنند.

سعادتی ادامه داد: رعایت اصول استاندارد یکی از ابتدایی‌ترین مواردیست که باید از سوی تولیدکنندگان رعایت شود چون استانداردسازی در تولید مستقیماً با سلامت مصرف‌کنندگان در ارتباط است.

وی یادآور شد: این درست نیست که واحد تولیدی به علت کسب سود بیشتر با کاهش کیفیت و کمیت محصولات خود سلامت مردم را به خطر بیندازد.

به گفته‌ی وی، از ابتدای سال تاکنون پروانه‌ی کاربرد علامت استاندارد 10 واحد تولیدی در استان باطل شده است.

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: با ابطال این پروانه تا مدتی برای واحد تولیدی متخلف پروانه استاندارد صادر نمی‌شود و مدیر واحد تولیدی برای دریافت این پروانه باید همه‌ی ضوابط استاندارد را در تولید محصول خود مجدداً کسب کند.

سعادتی یادآور شد: مردم پیش از خرید هر نوع کالا و محصول به دقت به تاریخ تولید، انقضاء، علامت استاندارد و آدرس واحد تولیدی توجه کنند و در صورتی که کالا مشخصات فوق را نداشت از خرید آن خودداری و مراتب را با 1517 در میان بگذارند.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.