جبهه حاميان محمد مرسي موسوم به جبهه "وجدان ملي" با درخواست جبهه تمرد براي شرکت در مراسم آشتي ملي در دانشگاه الازهر مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، جبهه حاميان رئيس جمهور برکنار شده مصر، دعوت جبهه تمرد را براي شرکت در مراسم روز پنجشنبه در دانشگاه الازهر نپذيرفت.

مخالفت حاميان مرسي در حالي صورت مي گيرد که رياست جمهوري و نخست وزير موقت مصر بارها خواستار آشتي ملي و پايان دادن به شکافها و دو دستگي در کشور شده اند.

درخواست براي آشتي ملي تنها توسط دولت انتقالي صورت نگرفت بلکه عبدالفتاح السيسي وزير دفاع و عدلي منصور رئيس جمهور موقت نيز خواستار تحقق آشتي ملي بدون کنار زدن هيچ جريان سياسي شدند.

در همين حال کارشناسان بر ضرورت تحقق آشتي ملي براي پايان دادن به شکافها در کشور تاکيد دارند.

سرلشکر ممدوح زيدان کارشناس مديريت بحرانها در اين خصوص گفت: آشتي ملي به معناي اين است که همگي زير چتر اين شعار قرار گيريم که "مصر کشور ما است". در نتيجه ممکن است اختلاف نظرهاي گسترده اي وجود داشته باشد اما اين اختلافات نبايد هدف اصلي ما يعني مصر شکوفا و باثبات را تحت الشعاع قرار دهد.

در همين حال احمد عارف سخنگوي جماعت اخوان المسلمين گفت: بازگشت دکتر محمد مرسي و چارچوب قانوني انقلاب بيست و پنجم ژانويه ، چارچوب حاکم خواهد بود و ما بايد از آن پيروي کنيم. لازم است ابتدا اين مساله مشخص شود تا بعدا در قبال  موضوع کودتاچيان  نظامي و موضع آنها در قبال چشم انداز مصر و نحوه تعامل با آنها صحبت شود.

در همين چارچوب جنبش تمرد خواستار برگزاري نماز مشترک تراويح در دانشگاه الازهر و آشتي ملي با حضور تشکلهاي جوانان انقلابي و جوان اخوان المسلمين و ديگر جوانان اسلامخواه شده است. 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار