رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از تحقق حفر 61 حلقه چاه در حاشیه رودخانه ارس برای آبزی پروری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در حاشیه کميته تخصصي کشاورزي، آب و منابع طبيعي در گفتگو با خبرنگاران، توسعه آبزی پروری در استان را یکی از مهم ترین موارد مطرح شده این کمیته دانست و گفت: جهت استفاده ازتمام پتانسیل های منابع استان بدون اینکه به منابع آب های زیر زمینی فشار آید در کارگروه کشاورزی مصوب شده بود که آبزی پروری در حاشیه رودخانه ارس با حفر300 حلقه چاه انجام گیرد که تاکنون60 حلقه چاه حفر شده است.

وی ادامه داد: آبزی پروری در کلیه حاشیه رودخانه های دائمی استان و همچنین استفاده دو منظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی به شدت از سوی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی پیگیری شده و قرار شد برای حل این موضوع کارگروهی تشکیل یابد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با اشاره به مشکلات آبزی پروری گفت: طولانی بودن استعلامات از ادارات ذیربط و نبود بیمه از جمله مشکلات آبزی پروری در استان است و قرار شده است در کارگروه مربوطه اصلاح شده و باعث حل این موضع در استان شود.

گفتنی است: جلسه کمیته تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور مدیران سازمان جهادکشاورزی، مدیران مراکز تحقیقاتی، مسئولین آب منطقه ای، هواشناسی، استانداری، بهداشت و درمان، محیط زیست و تشکل های بخش خصوصی درحوزه کشاورزی در جهت بررسی توسعه کشاورزی در اتاق جلسات سازمان کشاورزی استان برگزار شد./س

 

برچسب ها: تحقق ، حفر ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.