معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار خوی گفت: به منظور جلوگیری از تخریب اراضی استفاده از اهرم‌های بازدارنده ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه میر سیاوش اسبقی صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیران ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداران شهرهای شش‌گانه شهرستان خوی در محل اداره جهاد کشاورزی خوی تشکیل شد، اظهار داشت: برای حفظ و حراست از منابع طبیعی باید در چارچوب قانون عمل شود.

وی با تاکید بر رعایت قوانین در این زمینه، تصریح کرد: تمام اعضای ستاد حراست از منابع طبیعی باید قوانین را سرلوحه امور خود قرار دهند.

اسبقی جلوگیری از تخریب اراضی را مورد تاکید قرار داد و افزود: جلوگیری از تخریب اراضی و منابع طبیعی یکی از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد و برای این منظور باید فرهنگ حراست از منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

وی با ابراز گلایه از تخریب اراضی برای ساخت مسکن، اعلام کرد: نباید اراضی و منابع طبیعی را برای ساخت و ساز تخریب کرد، چرا که در قبال نسل‌های آینده مسئول هستیم.

اسبقی بر استفاده از اهرم‌های بازدارنده در این زمینه تاکید کرد و افزود: استفاده از اهرم‌های بازدارنده به منظور جلوگیری از تخریب اراضی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تخریب اراضی را شاهد هستیم، گفت: بی‌توجهی به اراضی ملی سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در آینده می‌شود و برای جلوگیری از این مشکلات باید هم اکنون به فکر حراست و نگهداری از منابع ملی و طبیعی باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.