مجري خط 3 مترو تهران گفت: دستگاه حفار TBM كه از ايستگاه قلعه‌مرغي كار حفاري را آغاز كرده بود، اكنون جداسازي و مونتاژ اين دستگاه در چهار راه امير اكرم مراحل نهايي خود را سپري مي‌كند.

اسكندري در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: يكي از شاخص‌هاي مهم و منحصر به فرد دستگاه حفار خط سه اينورت گذاري بود كه براي اولين بار در سطح كشور و دنيا انجام گرفت به طوري كه خط‌گذار بلافاصله پشت سر دستگاه TBM مي‌توانست ريل‌گذاري را انجام دهد.
وي تصريح كرد: عبور از مناطق فرسوده و پل جواديه و ساختمان قديمي راه‌اهن و استفاده از تكنولوژي خاص براي جلوگيري از ريزش‌هاي خيابان عبور موفقيت‌آميز از روي تونل خط 7 به فاصله 5 متري و نيز عبور از زير تونل در حال بهره‌برداري خط 2 متر در تهران كه نيازمند محاسبات هندسي و دقت بالا بود و با تلاش كارشناسان و متخصصان داخلي و با انجام بررسي‌ها پيش‌بيني‌هاي لازم و كار كارشناسي بسيار فني و سخت انجام گرفت از جمله شاخص‌هاي مهم ديگر در اجراي عمليات حفاري نيمه جنوبي خط 3 به شمار مي‌رود.
وي خاطرنشان كرد: اين بخش از خط 3 متر در تهران با طول 12 كيلومتر و 10 ايستگاه بخش از طولاني‌ترين خط مترو ست كه به دست توانمند متخصصان ايراني ساخته شده است./ف
برچسب ها: اسکندری ، مترو ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار