مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با بیان این‌که صرفاً دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ابتدای تشکیل استان وجود داشت، گفت: در حال حاضر 10 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فعال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، حسین بابایان در دیدار با امام جمعه بجنورد به مناسبت هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: توسعه فضاهای آموزشی در زمان تشکیل استان به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون به استثنای شهرستان راز و جرگلان که به تازگی شهرستان شده است، تمام شهرستان‌های استان دارای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق تیم‌های سیار، پادگان، زندان، مراکز جوار دانشگاهی افزود: در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر ساعت ظرفیت آموزشی استان است که بیش از 50 درصد آن در بخش آموزشگاه‌های آزاد اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با تبریک پنج مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه در کشور، تریبون نماز جمعه را در  فرهنگ‌سازی و همچنین در راستای اطلاع‌رسانی و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی کار و تلاش و مهارت و مهارت‌آموزی مثمر ثمر دانست و گفت: فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی باید در جامعه نهادینه شود و این امر استمداد ائمه جمعه استان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که هیچ فرد ماهری بیکار نیست مگر این‌که مهارت فرد مورد نیاز جامعه نباشد و نیاز به بازآموزی داشته باشد.

امام جمعه شهرستان بجنورد نیز در این دیدار با تبریک ششم مرداد روز ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با اشاره به اهمیت کار و تلاش در قرآن، احادیث نبوی و شیعی گفت: دین اسلام دین خلاقیت، ابتکار و کارآفرینی است و بحث فرهنگ کار در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: کسب مهارت یک امتیاز است که باعث می‌شود فرد نسبت به سایر افراد در اولویت قرار گیرد.

وی کسب مهارت را غنی‌سازی انسان‌ها دانست و گفت: لازم است انسان‌ها از لحاظ شخصیتی غنی‌سازی شده و ارزش فرد افزایش یابد و این امر با کسب مهارت محقق می‌شود چراکه کسب مهارت سبب احساس استقلال شخصیت و خودباوری در انسان می‌شود.

امام جمعه بجنورد مهارت را اهرمی در توسعه و پیشرفت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خلق حماسه اقتصادی کشور تاثیر زیادی دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.