کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار یک طرح جامع برای رتبه بندی معلمان است که در سایه آن آموزش و پروش بتواند از مشکلات کنونی رهایی یابد.

دکتر سلطانی صبور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تلاش است طرحی برای نظام رتبه بندی معلمان ارائه دهد که به وسیله آن بتواند بر مشکلات کنونی معلمان فائق آيد. 

وی گفت: متاسفانه در طرحی که دولت برای رتبه بندی معلمان ارائه داده است مشکلاتی وجود دارد که حتما با مخالفت شورای نگهبان ارائه می شود. 
 
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به صورت شتاب زده طرحی برای رتبه بندی معلمان ارائه کرده که ابهامات فراوانی به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه طرح مورد نظر کمیسیون طرحی است که شور و نشاط و احساس رقابت در معلم ایجاد می کند خاطرنشان کرد: نباید با اقدامات شتاب زده و تبلیغاتی اهداف عالی این طرح را از بین برد. 

وی یادآور شد: طرحی که دولت و آموزش و پروش ارائه کرده است با طرح کمیسیون متفاوت است به گونه ای که در طرح آنان یک معلم در پایان کار که معلم تمام می شود باید 80 درصد حقوق یک استاد را دریافت کند اما اشاره ای به اینکه از کجا منبع مالی آن تامین شود بیان نشده است./ح
برچسب ها: رتبه بندی ، معلمان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار