استاندار اردبیل با اشاره به استعداد این استان در زمینه پرورش ماهی گفت: اردبیل از مناطق مستعد کشور برای توسعه بخش شیلات و آبزی پروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد دیروز در جلسه توسعه شیلات استان اردبیل افزود: وجود آب های متعدد، چشمه سارهای فراوانو منابع آبی، می تواند این استان را به قطب پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی تبدیل کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت موجود برای توسعه آبزی پروری در اردبیل یادآور شد: باید با برنامه ریزی مدون و ارائه تسهیلات لازم از ظرفیت موجود برای توسعه آبزی پروری در اردبیل به بهترین نحو استفاده کرد.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به منابع خدادادی و وضعیت مطلوب کشاورزی به لحاظ حاصلخیز بودن خاک و تنوع آب و هوا در استان، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی و استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی یکی از راه های مهم است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: برای تحقق این مهم لازم است با تعامل و همکاری دست اندرکاران، در راستای توسعه و گسترش آبزی پروری استان اقدامات لازمبه عمل آید.

نیکزاد در ادامه بر رفع موانع و مشکلات شیلات از سوی دستگاه های دخیل و بانک های عامل تاکید کرد و متذکر شد: دستگاه های متولی باید با رعایت ضوابط بستر مناسبی را به پرورش دهندگان ماهی در راستای توسعه شیلات فراهم آورند که با انجام این کار نه تنها توسعه این حوزه را شاهد خواهیم بود، بلکه به اشتغالزایی استان نیز کمک خواهد شد/س.

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، شیلات ، و ، آبزی ، پروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.