صدور پروانه کار پرستاری از آن جمله مصوباتی است که باید هر چه زودتر عملیاتي بشود زیرا قطعا از هر بعد به نفع پرستاران خواهد بود.

عبداله صفری، عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مصوبات اخیر دولت نقطه عطفی در تاریخ پرستاری است . 

وی گفت: مصوبات خوب و ماندگاری تصویب شده است و وزرای بهداشت و رفاه باید با همراهی رئیس جمهور نسبت به اجرای این مطالبات بر زمین مانده جامعه پرستاری متعهد باشند. 

وی تصریح کرد: در طول عمر کوتاه سازمان نظام پرستاری مصوبات بسیار خوبی از مجلس با تعداد رای موافق تقریبا کامل به نفع پرستاری بیرون آمده است اما تاکنون در اجرای این مصوبات کارشکنی شده است و به نظر می رسد با این 5 مصوبه زمان آن رسیده است که دیگر بی توجهی ها و کارشکنی ها پایان یابد زیرا حاصل آن چیزی جز بی انگیزگی و سر خوردگی پرستاران نیست و متضرر واقعی آن نیز مردم هستند. 

وی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را راهکاری موثر در کاهش بار هزینه های تحمیلی به نظام بهداشت و درمان دانست و یادآور شد: متاسفانه تا امروز برخی تفکرات اشتباه مبنی بر تحمیل بار مالی ناشی از اجرای این قانون به دولت مانع از اجرای آن شده است در حالی که اجرای این قانون نه تنها باری به دولت تحمیل نمی کند بلکه همین خدمات توسط مجریان واقعی آن با انگیزه ای مضاعف و بسیار ارزان تر به مردم ارائه خواهد شد. 

وی از مصوبه صدور پروانه کار پرستاران به عنوان مصوبه موثر در ارتقا کیفیت خدمات پرستاری نام برد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر یک داروساز بخواهد در جایی مشغول به کار شود باید تاییدیه انجمن داروسازان را داشته باشد و به واسطه این فرآیند نسبت به حق و حقوق خود واقف می شود در حالی که جامعه پرستاری پس از فارغ التحصیلي به دلیل ناآگاهی از حقوق خود به راحتی در بخش های خصوصی استثمار می شوند. 

صفری اذعان داشت: صدور پروانه کار پرستاری از آن جمله مصوباتی است که باید هر چه زودتر عملیاتي بشود زیرا قطعا از هر بعد به نفع پرستاران خواهد بود و نفع نهایی را مردم می بردند که پرستاری که با حقوق مکفی و در شرایط عادلانه جذب کار شود خدمات بهتری نیز به مددجویان ارائه می کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار