عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با انتقاد از مشکلات کشور گفت: مسئولان کشور چرا خرد شدن استخوان‌هاي مردم زير بار گراني، فقر، تورم و بيکاري را نمي شوند؟

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ احمد شوهانی نماینده ایلام، شیروان، چرادول، ایوان و مهران در مجلس در جلسه علنی امروز ( سه‌شنبه اول مردادماه)  در نطق میان دستور با اشاره به خلق حماسه سیاسی و انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور گفت: با توجه به این که ملت می‌دانند دولت جدید در آغاز کارش با مشکلات متعددی مواجه است ولی با این حال ما به عنوان خادم مردم از دولت جدید انتظار داریم که در تشکیل کابینه قوی، هماهنگ و منسجم تلاش کند.

وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور منتخب باید در تشکیل کابینه خود در حوزه اقتصادی با برنامه‌ریزی توأم با تدبیر و عقلانیت بهره گرفته و در بکارگيري نیروهای عظیم ملت به ویژه نخبگان و دانشگاهیان، هم‌چنین تجارب دولت‌های پیشین در راستای تحقق حماسه اقتصادی با جدیت و پشتکار اهتمام ورزد.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: انتظار مردم کشورمان آن است که رئیس‌جمهور منتخب در راستای رفع تبعیض و نابرابری فقر و بیکاری، تورم، گرانی و ایجاد اشتغال مولد تمام توان خود را به کار بسته و از روزمرگی که در دولت قبلی شاهد آن بودیم اجتناب ورزد.

شوهانی ادامه داد: چرا دولتی که داعیه خدمت تا آخرین لحظات را دارد با آغاز پنج ماه از سال هنوز اعتبارات استانی را ابلاغ نکرده است، این مسئله  باعث بلاتکليفي دستگاه‌های اجرایی و موجب تعطیلی پروژه‌های کشور شده که این در خور ملت ایران نیست.

نماینده مردم ایلام اظهار داشت: ما منکر خدمات ارزشمند همه دولت‌ها به ویژه دولت کنونی نیستیم ولی علی‌رغم تأکیدات و شعارهای دولت در خصوص محرومیت زدایی و رفع تبعیض میان مناطق، ایجاد عدالت اجتماعی میان استان‌ها متأسفانه نه تنها این وضعیت نسبت به قبل بهتر نشده بلکه در بسیاری از شاخص‌ها نیز شاهد رشد منفی آنان هستیم که این مهم نیازمند آن است که مرکز پژوهش‌های مجلس در این رابطه مطالعاتی داشته باشد.

شوهانی تاکید کرد: سهم استان‌ها و مناطق محروم بسیار پایین‌تر از اعتبارات ملی در بخش‌های مختلف و آن چه در قانون بودجه سال 92 وجود دارد، است لذا انتظار می‌رود گشایشی در زندگی مردم مظلوم مناطق محروم شکل گیرد.

وی افزود: چرا باید اکثریت مطلق شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور که بخش بزرگی از بودجه مملکت را می‌بلعد در مناطق خاصي از کشور باشد، چرا باید بزرگ‌ترین تیم‌های کشوری در لیگ‌های برتر و دسته اول تنها متعلق به چند استان کشور باشد، مگر چنین تیم‌هایی از بودجه کشور استفاده نمی‌کنند لذا قابل قبول نیست که بگوییم استعدادهای کشور تنها در چند استان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از وزیر ورزش انتظار می‌رود در خصوص در اختیار گذاشتن تیم دسته بالا و یک فوتبالی در استان ایلام مساعدت لازم را مبذول نماید.

وی افزود: ما نمایندگان مناطق محروم که جمعیت کثیری از کشور را شامل می‌شویم هماهنگ و هم صدا از دولت جدید می‌خواهیم در جهت رفع محرومیت، تبعیض و عدالت منطقه‌ای اقدامات عملی انجام دهد هم چنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نهایت همکاری و مساعدت را با دولت آینده داشته باشند.

شوهانی اظهار داشت : نگرانی‌های زیادی در جامعه در خصوص آثار زیان‌بار دکل‌های تلفن همراه درون شهری بر سلامت مردم وجود دارد که جا دارد مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون بهداشت در این رابطه مطالعه و نتایج آن به ملت ایران اعلام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این صدای مظلومیت ایلام قهرمان است که در پایگاه خانه ملت به سمع و نظر شما و ملت ایران می‌رسد، مردمانی که در طول تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی برای نظام اسلامی همواره مرزدارانی امین و شجاع بودند اما امروز این دیار مظلوم گرفتار بی‌مهری و فراموشی شدند، حال سؤال این جانب این است که چرا خرد شدن استخوان‌های مردم زیر بار گرانی، فقر، تورم و بیکاری شنیده نمی‌شود.

وی افزود: آیا پسندیده است استانی با دارا بودن 7 درصد ذخایر نفتی و 13 درصد گاز کشوری، 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور خارجی و دارا بودن منابع غنی فراوان، بالاترین نرخ بیکاری را داشته باشد به خدا سوگند در بازدید از مناطق استان ایلام شرمنده پسران و مادرانی هستیم که فرزندانشان به ناحق خانه نشین هستند.

شوهانی اظهار داشت: برخی از افراد برای فرار از بیکاری به کشورهای بیگانه و ناشناخته مجبور به مهاجرت شدند که متأسفانه در این مسیر شاهد گرفتاری و از بین رفتن آنان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به رئیس خانه ملت و نمایندگان تصریح کرد: ریزگردها اختلال زیادی را در استان ایلام ( عروس زاگرس) به وجود آورده این در حالی است که از دیروز نیز موج جدیدی از ریزگردها این منطقه را در برگرفته است لذا از مجلس و دولت تقاضا داریم نسبت به این موضوع قوانینی تدبیر و اتخاذ کنند.

شوهانی ادامه داد: این وضعیت نامناسب آب و هوایی موجب نارضایتی کارمندان شده هم‌چنین خشکسالی‌های اخیر، کم آبی و کم بارشی در این استان زندگی کشاورزان و روستاییان را فلج کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان به بیان دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار