"مشاور رئیس دانشگاه آزاد" با بيان اينکه جامعه دانشگاهي نبايد در برابر هتک حرمت به اماکن مقدسه منفعل عمل کند، گفت: دانشجویان و روشنفکران بايد جامعه را نسبت به آنچه در ارتباط با مسلمانان رخ می‌دهد آگاه کرده و جامعه مسلمان را براي مقابله با دسيسه‌هاي دشمنان آماده نگه دارند.

محمدحسین پرکره در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، هتاکی‌ و تعرض‌ سلفي‌ها و وهابيون به اماكن متبركه شيعه و مسلمانان را نشان از یک بغض قدیمی نسبت به اسلام و تشيع دانست و اظهارداشت: جامعه دانشگاهي نبايد در رابطه با اين مسائل منفعل عمل کند، چرا که اينگونه اعمال برگرفته از تفکرات راديکالي و ضد دين صهيونيستي - آمريکايي است که به صورت کاملا هدفمند صورت مي‌گيرد.

وی با تاکيد بر اينکه دانشجویان و روشنفکران بايد جامعه را نسبت به آنچه در ارتباط با مسلمانان، علي‌الخصص شيعيان جهان رخ می‌دهد آگاه کنند، تصریح کرد: دانشجويان وظيفه دارند حقانيت اسلام و تشیع را بيان کرده و با ايجاد آگاهي، جامعه مسلمان را براي مقابله با دسيسه‌هاي دشمنان آماده نگه دارند.

پرکره به شکل‌گیری داوطلبانه گروه‌هايي از دانشجویان برای صیانت از اماکن اسلامی در سوریه اشاره کرد و افزود: حرکت اخیر دشمنان شیعه در شلیک خمپاره به بارگاه مطهر حضرت زینب(س)  وقاحت آنان را بیش از گذشته به اثبات رسانده است كه در این ارتباط ما به دنبال تأییدیه و اعزام دانشجویان داوطلب به این مناطق براي حمايت از اماكن مقدس هستیم.
 
مشاور رئیس دانشگاه آزاد عملکرد مجمع ترغیب مذاهب را در نزدیک‌تر ساختن مذاهب مؤثرخواند و خاطرنشان كرد: این مجمع با برگزاری جلساتی با حضور بزرگان مذاهب دیگر و با یادآوری اینکه تشیع هیچ‌گاه در تاریخ به مذاهب دیگر  بی‌احترامی نکرده این اقدامات را محکوم کنند و قطعا ما نیز از دستورالعمل‌ها و اقدامات مراجع دینی خود در این رابطه استقبال خواهیم کرد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، تعرض ، اماکن ، متبرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار