معاون برنامه ريزي استاندار همدان بر بهره برداري هر چه سريعتر از واحدهاي پتروشيمي در استان به عنوان واحدهاي اشتغالزا تاکيد کرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ حسن خيريانپورصبح امروز در کارگروه امور اقتصادي استان گفت: دستگاههاي اجرايي وظيفه  دارند در خصوص سه پروژه پتروشيمي پيگيري لازم را انجام دهند و هر پتروشيمي يک برنامه زمان بندي و يک ليست از کوچکترين کار مجموعه تا بزرگترين آن را تهيه کند و يک مدير اجرايي زبده پاي کار باشد تا اين پروژه ها را پيگيري و به بهره برداري برسانند.
وي با بيان اينکه امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده بيان داشت: حماسه سياسي با حضور پرشور مردم در انتخابات تحقق يافت و اکنون نوبت حماسه اقتصادي است که بايد در تداوم امسال انجام شود.
معاون برنامه ريزي استاندار در ادامه با اعلام اينکه اهتمام مجدانه براي جذب و جلب سرمايه گذار وجود دارد گفت : مرکز خدمات سرمايه گذاري از اولويت هاي اقتصادي استان است که اولين جلسه آن با حضور استاندار برگزار خواهد شد.
خيريانپور گفت: جذب  سرمايه گذاران جديد و طرحهاي بزرگ براي استان و شناسايي و پيگيري طرحهايي که به دلايلي يا متوقف شده اند و يا روند پيشرفت آنها کند است  سرلوحه کار دستگاه هاي اجرايي و مسوولان است.
وي گفت: اتمام و پيگيري طرحهايي که سالهاي قبل در استان شروع شده و يا 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارند در اولويت است.
معاون برنامه ريزي استاندار تاکيد کرد: 20 طرح بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيکي در استان وجود دارد که تا پايان امسال بايد به بهره برداري برسند.
خيريانپور با اعلام اينکه شناسايي طرحهايي که از محل صندوق توسعه ملي ثبت نام کرده بودند انجام شده بيان داشت: در خصوص طرحهاي توسعه کشاورزي هم جلساتي تشکيل شده که چند مورد آن با حضور بانک هاي عامل براي به نتيجه رساندن، بررسي و احصا انجام شده است.
وي اضافه کرد: استراتژي و سياست کلي کارگروه امور اقتصادي تاکيد بر اين نکته است که دستگاه هاي اجرايي مرتبط بايد بصورت جدي پيگيري کننده کار باشند و اگر مشکلي بود آن را به معاونت برنامه ريزي منعکس کنند و اگر در توان اين معاونت نبود از استاندار و نمايندگان مجلس کمک گرفته شود.
خيريانپور گفت: همه ظرفيت و توان دستگاه ها براي به نتيجه رساندن طرحهاي اقتصادي بايد بکار گرفته شود و اگر به دلايلي کوچک اين طرحها با مشکل مواجه هستند موارد مرتفع شود و اکنون براي 20 طرح برنامه زمان بندي گذاشته شده و پيگيري آن در حال انجام است که دستگاه اجرايي مرتبط بايد پاسخگو باشد./س
برچسب ها: واحد ، پتروشیمی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.