برای نخستین بار در جهان، مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام به تولید پیچ بایو نانو تکنولوژی که فاقد نمونه ی خارجی در سطح دنیاست و برای درمان عمل های ارتوپدی کاربرد دارد، نمود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،دکتر محمد حسین ابراهیم زاده در نشست خبری که به همین منظور در بیمارستان قائم مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: از سه سال پیش این مرکز تحقیقات علوم پزشکی که در رده ی دوم مراکز تحقیقات ارتوپدی کشور هست، فعالیت های وسیعی را در بخش تولید تجهیزات پزشکی و پیشرفت های قابل قبولی نیز در زمینه ی عمل های ارتوپدی کشور انجام داده، که در بسیاری موارد در سطح دنیا بی نظیر بوده است.

رئیس مرکز ارتوپدی با اشاره به صد طرح علمی شاخص در زمینه ی ارتوپدی که توسط کارشناسان مرکز تحقیقات بیمارستان قائم مشهد انجام شده است، خاطر نشان کرد: پیچ بایو نانو تکنولوژی که در حال حاضر سالانه در کشور 500 هزار تا از نوع معمولی آن در عمل های استخوانی استفاده می شود ومشکل عمده ی نوع اولیه ی خارج ساختن این پیچ بعد از مدت درمان و عواقب جانبی پس از عمل است. این در حالی است که نمونه ی نانوی ان به گونه ای طراحی شده است که قابلیت جذب شدن در بدن بیمار را داراست و عوارض نمونه های فعلی را نیز ندارد.

ابراهیم زاده گفت : تا پایان مرداد ماه امسال مراحل نهایی ثبت این تجهیز علمی کامل شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 92 بتوانیم تعداد 100 پیچ نانو تولید کنیم در آن صورت قادریم عوارض ناشی از عمل های آرتروز مفاصل، جراحی شانه، تعویض مفاصل و اندوسکوپی مفاصل را به میزان 95 در صد کاهش دهیم و چنان چه همکاری دولت مردان در این زمینه خوب باشد علاوه بر تامین نیاز داخلی در چندسال آینده قابلیت صادرات این محصول به سایر کشورها را داریم.

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی و تروما دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از دو سال پیش تاکنون این مرکز با دارا بودن 18 عضو رسمی و متخصص توانسته 30 مقاله ی علمی برای ارائه در همایش های بین المللی آماده کند. همچنین 6 ثبت اختراع در زمینه ی تجهیزات ارتوپدی برای عمل های مختلف داشته که یک نمونه ی بارز آن طرح پلاک های ارتوپدی است که در قالب طراحی یک کفش برای عمل های پا استفاده میشود و تمامی مشکلات پس از عمل استخوانی پا را به حداقل می رساند. -/س


 

برچسب ها: مرکز ، تحقیقات ، ارتوپد ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.