وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بحث اقتصاد و علم دو اولویت مهم در کشور هستندکه حتی رشد اقتصاد نیز با تکیه بر علم می باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه علم و فناوری که شب گذشته در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این جشنواره از ضروریات مهمی بود که برگزار شد تا جوانان در مسیر علمی گام بردارند .

وی با اشاره به اینکه محور وفاق ملی ازجمله راهکارهای اثبات هویت و قدرت علمی و فناوری کشورمان است یادآور شد : طی سالهای اخیر رسانه‌ها ظرفيت بسياري در حوزه علم و فناوري ايجاد كرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید عزم عمومی در جامعه شکل بگیرد در غير اين صورت علامان به تنهایی نمیتوانند این بار را به مقصد برسانند ادامه داد : رسانه ها نقش موثری در گفتمان علمی و فرهنگ عمومی جامعه دارند .

وی اظهار کرد : با توجه به ظرفيت بالاي رسانه‌ها و نشريه‌هاي علمي در ترويج علم، نشريات علمي در اولويت دريافت مجوز فعاليت قرار دارند.

دکتر حسینی با بیان اینکه اين نشريات حتي با سطح علمي بسيار پايين نيز مجوز دريافت مي‌كنند زيرا وظيفه ترويج علم را برعهده دارند گفت : رسانه های عمومی و نشریاتی که به این حوزه می پردازند میتوانند نقش موثری در ایفای نقش خود در حوزه علم و فناوری داشته باشند .

وی در پایان با اشاره به محدودیت های ایجاد شده توسط کشورهای غربی خاطرنشان کرد: برخی از کشورها حتی از تحصیل دانشجویان ما در برخی از رشته ها جلوگیری کردند ولی خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد رشد قابل توجه در عرصه علم و فناوری بوده ایم 
برچسب ها: علم ، اقتصاد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار