مدیر کل بهزیستی فارس گفت: در میان معتادان به مواد مخدر، خطر ابتلا به ایدز در مصرف کنندگان شیشه(مخدری مصنوعی) سه برابر بیش از دیگران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عبدالحمید کشاورز بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: ابتلا به بیماری ایدز از جمله دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 185 معتاد به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود 225 هزار معتاد در استان فارس بسر می‌برند که 21 هزار نفر آنها، زن هستند.

کشاورز آمار معتادان پرخطر فارس را 5 هزار و 700 نفر اعلام و با بیان اینکه یک هزار و 554 نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: شش مرکز گذری، چهار سرپناه و 11 تیم سیار در شیراز و فارس ایجاد و اولویت آنها، توجه به زنان معتاد قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه خطر زنان معتاد در جامعه به مراتب بیشتر از مردان است، گفت: یکی از چالش‌های مهم در اعتیاد زنان، الگوپذیری دختران از مادران، همچنین تاثیر مادر در خانواده است.

 دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این جلسه گفت: موضوع رسیدگی به زنان معتاد باید در اولویت قرار گیرد.

علی‌ القاصی با تصریح اینکه اقدامات انجام شده تاکنون گذرا و موقتی بوده است، راه‌اندازی مرکز ویژه نگهداری و درمان معتادان زن را امری مهم ارزیابی و تاکید کرد: معتاد مجرم نیست و نمی‌توان او را راهی زندان کرد، اما می‌توان دستور نگهداری او را داد، اگر معتادی هم راهی زندان شده، دلیلش ارتکاب سایر جرایم بوده است.

دادستان شیراز حضور مدیران ارشد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را برای اتخاذ تصمیم‌های کاربردی و تاثیرگذار مهم قلمداد و تصریح کرد: کاهش پیدا نکردن آمار اعتیاد و معتادان نشان‌دهنده کم‌کاری برخی مسئولان است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فارس ، ایدز ، معتادان ، شیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.