معاون آموزشي دانشگاه صنعت نفت از اخذ مجوز راه‌اندازي يك رشته در مقطع دكتري و 6 رشته در مقطع كارشناسي‌ارشد در اين دانشگاه خبرداد و گفت: پذيرش دانشجو در اين رشته‌ها از مهرماه از طريق كنكور سراسري سازمان سنجش آغاز مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر عباس هلالي‌زاده با اشاره به ارسال درخواست مجوز ايجاد اين رشته‌ها به شوراي گسترش حدود 6 ماه قبل اظهارداشت: با موافقت شوراي گسترش از مهرماه در رشته‌هاي "مديريت مخازن هيدروكربني"، "اقتصاد نفت و گاز"، "حقوق نفت و گاز" و "تأمين مالي و سرمايه‌گذاري در نفت و گاز" در مقطع كارشناسي‌ارشد در دانشكده نفت تهران با ظرفيت هر رشته 10 نفر، دانشجو پذيرش مي‌شود.

 

وي همچنين از اخذ مجوز ايجاد رشته مهندسي‌مكانيك در مقطع كارشناسي‌ارشد و مهندسي‌نفت در مقطع دكتري به‌ترتيب با ظزفيت 6 و پنج نفر در دانشكده نفت اهواز خبرداد و افزود: با اخذ مجوز اين رشته‌ها تعداد رشته‌هاي مقطع كارشناسي‌ارشد و دكتري در اين دانشكده به‌ترتيب به 6 و 2 رشته رسيد.

 

معاون آموزشي دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان كرد: همچنين با اخذ مجوز رشته مهندسي سيستم‌هاي انرژي  از شوراي گسترش، پذيرش دانشجو در اين رشته از مهرماه در دانشكده علوم‌دريايي محمودآباد آغاز مي‌شود.

 

هلالي‌زاده افزود: با اخذ مجوز راه‌اندازي رشته‌هاي جديد تعداد رشته‌هاي دانشگاه در مقطع كارشناسي‌ارشد در دانشكده‌هاي نفت اهواز، آبادان، تهران و محمودآباد به‌ترتيب به 6، سه، 4 و يك رشته و در مقطع دكتري به 2 رشته رسيد و پيش‌بيني مي‌شود امسال ظرفيت پذيرش دانشجو در مقاطع تحصيلات‌تكميلي با رشد 25 درصدي نسبت به سال گذشته به 200 نفر افزايش يابد.

 

وي همچنين از برنامه دانشگاه براي اخذ مجوز چهار رشته ديگر در مقطع دكتري و كارشناسي‌ارشد خبرداد و تصريح كرد: درخواست اخذ مجوز راه‌اندازي رشته‌هاي مديريت و مهندسي پروژه‌هاي نفت و گاز و مهندسي سازه‌هاي دريايي به‌ترتيب در دانشكده نفت تهران و علوم‌دريايي محمودآباد و رشته‌هاي مهندسي برق و بازرسي فني به‌ترتيب در دانشكده‌هاي مهندسي نفت اهواز و آبادان به شوراي گسترش ارسال شده‌ و در دست بررسي است./س
برچسب ها: مجوز ، رشته ، دکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.