رييس تعاوني روستايي كهگيلويه و بويراحمد گفت: 25 هزار تن پياز از مناطق قلعه رئيسي ، جاورده و ديشموك از توابع كهگيلويه برداشت و روانه بازار شد.

 عزيز رستمي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تا چند روز پيش پياز مصرفي از استان هاي خوزستان و هرمزگان وارد مي شد كه اين به دليل تأخير در برداشت پياز در شهرستان كهگيلويه بوده است .
وي اظهار كرد: نيمي از توليدات در استان مصرف و بقيه نيز به استانهاي همجوار صادر مي شود.
زستمي بيان كرد: كشاورزان براي خريد محصول خود هيچ مشكلي ندارند چرا كه تعاوني روستايي همه محصول آنها را به صورت توافقي از كشاورزان خريداري مي كند.
رستمي با بيان اينكه پياز توليدي استان كهگيلويه و بويراحمد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است، گفت: اكنون بيشتر پياز توليدي در اين استان در مناطق قلعه‌رئيسي و جاورده توليد مي‌شود كه خريد محصولات آن‌ها به رونق كشت و كار اين محصول مورد نياز مردم منجر خواهد شد.
بيش از يك هزار نفر در اين مناطق به كشت پياز مشغول هستند و توليد پياز امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش حدود 30 درصدي داشته است .
بارش هاي مناسب ، خريد تضميني محصول از سوي شركت تعاوني روستايي و بازار مصرف از جمله دلايل افزايش توليد محصول امسال بوده است ./س
برچسب ها: پیاز ، تولید ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.