دولت آلمان روز گذشته طرحي را اعلام کرد که بر اساس آن روابط بين دستگاه هاي مخفي اين کشور و آژانس هاي اطلاعاتي آمريکا را مورد بررسي قرار خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، اين طرح در پي شدت گرفتن فشار رسانه ها در مورد اين که دستگاه هاي مخفي آلمان به عنوان بخشي از برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا مورد استفاده قرار گرفته اند ، اعلام شد.
سخنگوي آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قول داد دولت  گزارش نشريه اشپيگل را مبني بر اين که دفتر حفاظت از قانون اساسي و آژانس اطلاعاتي داخلي به برنامه اي به نام اکس کي استور که يک برنامه جاسوسي است مجهز شده بودند به طور جامع مورد بررسي قرار خواهد داد.
در گزارش اشپيگل به نقل از اسناد  افشا شده از دستگاه اطلاعاتي آمريکا آمده بود هدف اين برنامه افزايش توانايي حمايت از آژانس امنيت ملي آمريکا در پيگيري مشترک اهداف ضد تروريستي است. در ادامه گزارش اشپيگل آمده بود وظيفه سرويس اطلاعات خارجي آلمان آموزش نحوه استفاده از اين برنامه به آژانس اطلاعات داخلي آلمان است.
 رسوايي جاسوسي در آلمان با گزارش اخير اشپيگل از اسرار فاش شده از سوي ادوارد اسنودن آغاز شد. اسراري که حکايت از اين داشت دولت آمريکا تماس هاي تلفني و ارتباط هاي اينترنتي در آلمان را کنترل مي کرده است. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار