"مارتين دمپسي" رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز دوشنبه ضمن هشدار به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در مورد عواقب احتمالي تجاوز نظامي در سوريه از هزينه هاي چنين اقدامي سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد ارتش آمریکا روز دوشنبه، پنج گزینه مداخله نظامی احتمالی این کشور در سوریه را به کمیته نیروهای مسلح سنا ارائه کرد.

این گزینه ها از آموزش تسلیحاتی و کمک‌های اطلاعاتی به مخالفان حکومت سوریه، تا به کارگیری هزاران نیروی ویژه برای حمله به سوریه را در بر می گیرد.

ایجاد منطقه پرواز ممنوع، ایجاد منطقه حایل یا گذرگاه نيز از دیگر گزینه‌هاست .

ژنرال دمپسی  با تشریح چالش‌ها و هزینه‌های مالی هریک از این گزینه‌ها گفت تصمیم نهایی در این باره امری سیاسی بوده و با رهبران آمریکاست. 

دمپسي در اين باره افزوده است که هزينه اعلام منطقه پرواز ممنوع براي دولت آمريکا ماهيانه در 1 ميليارد دلار خواهد بود و در صورت مداخله مستقيم جنگنده هاي آمريکايي هيچ گونه تضميني براي تغيير موازنه قوا به نفع آمريکا پس از گذشت دو سال از بحران سوريه وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در اظهار نظری در مورد افغانستان گفت : نيروهاي خارجي تا زماني مي توانند در افغانستان حضور يابند که از آنان براي اين کار درخواست شده باشد.  مارتين دمپسي گفت از نظر نظامي، من بايد به کمک اين توافقنامه دو طرفه امنيتي درک درست تري از آينده داشته باشم. اين توافقنامه ممکن است  تا ماه اکتبر بدست آيد. وي ادامه داد آنچه که من آن را چارچوب لازم  مي دانم بايد تا چهاردهم اکتبر تکميل شود، در اين تاريخ، نود روز تا پايان تعهد فعلي و همزمان شروع تعهد جديدي که ناتو آن را تعهد تدارکاتي مي نامند وقت باقي است.

وي ادمه داد تا آن زمان، توصيه من اين است که تا مي توانيم، اطمينان بخشي و روشن سازي بيشتري داشته باشيم. ما تا زماني مي توانيم در اينجا حضور داشته باشيم که از ما خواسته شود و از اين رو، من شخصا مصمم هستم تا هر کاري که مي توانم انجام دهم تا شرايط لازم براي اين توافق امنيتي دو طرفه ايجاد شود.
برچسب ها: مارتین ، دمپسی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار