یک وکیل دادگستری گفت: ورود مرتکبان جرايم غیرعمد به زندان از مشکلاتی است که علاوه بر ایجاد مشکل برای خانواده آنها موجب تراکم کیفری زندان‌ها شده و تبعات اجتماعی نیز در پی دارد.

"عباس برزگر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم با آزادي زندانيان جرايم غيرعمد اظهار داشت: ورود زندانیان جرايم غیرعمد از مشکلاتی است که علاوه بر ایجاد مشکل برای خانواده آنها موجب تراکم کیفری زندان‌ها شده و عموما تبعات اجتماعی نیز در پی دارد.

وی ادامه داد:  افرادی که مرتکب جرایم غیرعمد می‌شوند غالبا به علت عدم تمکن مالی و عجز از پرداخت دیون خود به شکات ، در زندان به سر می‌برند و این در حالی است که زندانی کردن این افراد مشکلی را حل نمی‌کند.

برزگر تصریح کرد:از بُعد عقلایی ، مجازات زندان برای افرادی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند تبعات بسیار بدی دارد، چرا که با زندانی شدن هر فرد، خانواده و افراد تحت تکفل وی نیز به نوعی دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: بعضی از جرایم غیرعمد مانند عذن توان پرداخت مهریه، جرم کیفری محسوب نمی‌شوند و از نظر حقوقی باید مورد بررسی قرار گیرند بنابراین باید مجازات دیگری به عنوان جایگزین زندان برای این گونه از جرایم اندیشید.

برزگر به اهمیت نقش فرهنگ سازی در کاهش جرایم اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی باید به عنوان یک اصل زیربنایی در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های قضایی و اجرایی قرار گیرد.

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: باید آموزش‌هایی به مردم برای افزایش آگاهی آنان از قوانین صورت پذیرد تا آنها بسیاری از مسایل و اختلافات موجود را بدون مراجعه به دادگاه‌ها حل و فصل نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجازات ، زندان ، آزادی ، جرایم ، تبعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار