سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: قرار دادم تا پایان مسابقات جهانی بود و پس از آن تصمیم گیری برای ماندن یا رفتنم بر عهده فدراسیون است.

مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی تکواندو پس از نائب قهرمانی در رقابت های جهانی مکزیک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: مسابقات جهانی مکزیک در سطح فنی بالایی برگزار شد و همه تکواندوکاران بازی های سنگینی را شاهد بودند. در این دوره تکواندوکاران طلایی المپیک در اوزان اول، دوم و چهارم شکست خوردند و قهرمان المپیک لندن در وزن سوم از آرژانتین هم غایب بود. با این حال بسیاری از قهرمانان و رنکینگ داران جهانی باختند که این مورد نشان از کیفیت بالای رقابت ها بود.

 می توانستیم قهرمان شویم

 وی افزود: جوانان تیم ملی هم در مسابقات جهانی خوب بودند اما با برخی شکست ها نتوانستیم قهرمان شویم و در واقع چوب بی تجربگی خودمان را خوردیم. 
 
 
 
 تبریک زیادی شنیدیم

 کریمی با بیان اینکه همه تیم های شرکت کننده در مکزیک با دیدن تیم جوان ایران شگفت زده شده بودند، یاد آور شد:  همه مربیان به ما تبریک می گفتند  که چنین تیم جوان و خوبی را راهی رقابت های جهانی کرده ایم .

سرمربی تیم ملی تکواندو با اظهار رضایت از عملکرد شاگردانش در مسابقات جهانی،  گفت: از سال 2011  که تکواندوی ایران  در مسابقات جهانی قهرمان شده بود تا به حال نتوانسته بودیم کره ای ها را شکست دهیم اما در مسابقات جهانی این دوره بازیکنان ایران با پنج کره ای مسابقه دادند، که حاصل آن سه پیروزی و دو شکست بود که یکی از این باخت ها در ثانیه های آخر اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: در بازی های المپیک لندن هفتم شدیم و در مسابقات قهرمانی آسیا هم به مقام دوم رسیدیم که چهار بازیکن ایران مغلوب کره ای ها شدند. در جام جهانی آروبا هم تیم ملی در وضعیت بدی بود و شکست تحقیر آمیزی مقابل کره جنوبی داشت.

خود باوری نداشتیم

 وی تصریح کرد: تکواندوکاران ایران در مکزیک نمایش خوبی داشتند اما چون به خود باوری لازم نرسیده بودند، برخی مسابقات را واگذار کردند. در واقع حق ما  به بی تجربگی خودمان باختیم.
 
 

 خدا بخش و حجی زواره حقشان مدال بود

 کریمی در مورد عملکرد مهدی خدابخشی و مسعود حجی زواره در رقابت های جهانی گفت: این دو تکواندوکار اگر مسابقات خودشان را  انجام می دادند و خود باوری لازم را داشتند حداقل مدال جهانی شان، نقره بود. فکر می کنم آنها از لحاظ روانی آماده نبودند.
 
 ترس بازیکنان بررسی می شود
 
وی افزود: بازیکنان تیم ملی هیچ یک تجربه جهانی نداشتند و هر چه از مسابقات پیش می رفت به جای اعتماد به نفس بیشتر دچار واهمه می شدند. اگر تکواندوکاران می توانستند مسابقه را نگه دارند و خوب اداره کنند حالا شرایط تیم ملی متفاوت بود. فکر می کنم تکواندوکاران از لحاظ روانی کم آوردند.
 
سرمربی تیم ملی تکواندو با دفاع از عملکرد امید عمیدی در وزن ششم تاکید کرد: با اینکه عمیدی قرعه سختی داشت اما داوران برای اینکه  مکزیکی ها بتوانند به نائب قهرمانی برسند و ایران را کنار بزنند، در روز پایانی و در مرحله سوم عمیدی را مقابل حریف چینی اش بازنده کردند و حداقل 10 امتیاز به  وی  ندادند. عمیدی در این مسابقه ضربات سه امتیازی سری داشت که به آنها امتیازی داده نشد. در واقع عمیدی خوب جنگید اما چون تجربه جهانی نداشت نمی توانست مسابقه را اداره کند.

مستعان 30 ثانیه با طلای جهان فاصله داشت

سرمربی تیم ملی در خصوص هادی مستعان و بهنام اسبقی گفت: مستعان اگر در فینال مسابقات با تجربه تر عمل می کرد و می توانست 30 ثانیه بازی را در دست داشته باشد، قهرمان جهان می شد. بهنام اسبقی هم عملکرد فوق العاده ای داشت و تیم ایران را طلایی کرد. اگر تیم ملی ایران به جای 6 ماه مدت زمان بیشتری در اردوها بود قطعاً می توانست با شرایط روانی بهتر نتایج بهتری هم داشته باشد.
 

وی با اشاره به اینکه کوبا و مکزیک حریفان سرسخت و قدرتمندی برای ایران در این مسابقات بودند، افزود: کوبا تیم خوبی را روانه مسابقات کرده بود که سه بازیکن آنها مقابل تکواندوکاران ایران شکست خوردند. آنها در همه رشته ها با تعداد کمی حاضر می شوند اما همین تعداد کم مدال آور هستند. بازیکن کوبایی که مقابل مهدی خدابخشی باخت یکی از بهترین بازیکنان این تیم در مسابقات بود که اگر نمی باخت حتماً مدال اور می شد.
کریمی افزود: خدابخشی مقابل حریف تونسی اش ضعیف بازی کرد و با توجه به اینکه امتیازات سر وی داده نشد از لحاظ روانی بهم ریخت و در یک دقیقه پایانی نتوانست برتری داشته باشد.

مردانی بد شانس بود

سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص سجاد مردانی تکواندوکار وزن هشتم تیم ملی گفت: سجاد بد شانس بود و با مصدومیتی که قبل ازفینال مقابل حریف کوبایی پیدا کرد تحت نظر پزشک قرار گرفت. او در فینال برابر حریف گابنی بازنده شد در حالی که این بازیکن را  در تورنمنت اسپانیا چند ماه قبل برده بود.

داوران تاثیری در کار ما نداشتند

کریمی با اشاره به داوری های مناسب دراین دوره از مسابقات عنوان کرد: داوری ها در مجموع برای همه تیم ها خوب بود و روی کار ملی پوشان تأثیری نداشت، اما روز آخر مسابقات، داوران عملاً نشان دادند که می خواهند میزبان نائب قهرمان شود و در بازی امید عمیدی باحریف چینی اش و نیز در مسابقه تکواندوکار مکزیکی با بازیکن اسپانیایی و"استیون لوپز" امریکایی ناداوری مشهود بود.
 

قرارداد ندارم

سرمربی تیم ملی تکواندو که پیش از این اعلام کرده بود بعد از رقابت های جهانی از تیم ملی جدا خواهد شد، تصریح کرد: چنین چیزی را نگفتم. قبل از رقابت های جهانی فشار روانی و مشکلات زیادی در اردوها داشتیم و حالا هم قرارداد من با پایان مسابقات جهانی به اتمام رسیده است. باید شرایط فدراسیون را در این مورد بدانم، در واقع آنها تصمیم گیرنده نهایی هستند اما هر زمان که بخواهند در خدمت تکواندوی کشور هستم.
 
 


مکزیک میزبان خوبی بود

وی با اشاره به استقبال خوب مکزیکی ها و میزبانی مناسب آنها در مسابقات جهانی گفت‌: برنامه ریزی خوبی برای مسابقات شده بود که با استقبال مناسب تماشاگران هم روبرو شد.ضمن آنکه تیم ملی ایران و به خصوص هادی ساعی نیز مورد حمایت و تشویق مکزیکی ها قرار گرفتند.

من به سمت مهماندوست رفتم!

کریمی درمورد حضور رضا مهماندوست سرمربی پیشین تیم ملی به عنوان سرمربی تیم ملی چین تایپه در مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: مهماندوست به تیم ملی ایران تبریک نگفت .در هر صورت با خصوصیاتی که او دارد من وظیفه خودم دانستم تا با او ارتباط بگیرم و صحبت کنم. در واقع من پیش قدم شدم.
برچسب ها: تکواندو ، مکزیک ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار