نمایش "حدیث حیرانی ماهان چوپان"، به نویسندگی فرهاد ارشاد و کارگردانی مژده کلانتری، مهمان تماشاخانه "باران" شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايران تئاتر؛‌ مژده کلانتری، کارگردان این نمایش، درباره انتخاب متن نمایشنامه گفت: "حدیث حیرانی ماهان چوپان"، متنی است که زبانی فاخر و قدیمی اما اجرایی مدرن دارد و انتخاب این نمایشنامه به علاقه من به متن های کلاسیک باز می گردد.  
 
این کارگردان با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی نمایش به کارگیری تخیل تماشاگر است، تصریح کرد: نمایش ما یک اثر تک پرسوناژ است که در آن بازیگر به صورت بازی در بازی، پنج نقش را ایفا می کند. این شخصیت فقط با یک آکسسوار، که دایره زنگی است، 12 فضا را برای تماشاگر می سازد.

وی با تاکید بر اینکه به رغم استفاده از دایره رنگی، نمایش شباهتی به آثار سیاه بازی ندارد، توضیح داد: شاید این نمایش تا حدودی حال و هوای نقالی را در خود داشته باشد، اما از تکنیک های خاص نقالی در آن استفاده نشده. نکته دیگر در این نمایش گنجانده شدن المان های هر شخصیت در لباس بازیگر و اتکای اجرا به نور است.

گفتنی است، مهری زندی، تنها بازیگر نمایش "حدیث حیرانی ماهان چوپان" است و سایر عوامل اجرایی آن عبارت اند از: طراح صحنه و نور: امیر زاغری، مشاور کارگردان: خیام وقارکاشانی، دستیار کارگردان: صبا کاظمی، طراح لباس: مژده کلانتری، تهیه کننده: علی هاشمی و طراح پوستر: عاطفه مهدیانی.
 
داستان این نمایش در مورد دختری روستایی است که به همسری مردی چوپان در می آید. روزی باز شاهی روی سر چوپان می نشیند و ماهان چوپان، می شود، ماهان سلطان و ...
این نمایش، تا 22 مردادماه هر شب جز شنبه ها ساعت 19، در تماشاخانه "باران" اجرا می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار