براساس تحقیقات انجام شده در کشور مهمترین دلیل درمان نشدن بیماران نبود سیستمی است که به طور مستمر روند بیماری را پیگیری کند.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر حمید رضا جمشیدی عضو ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) در مراسم معرفی و اعطای مجوز اولین اپراتور خدمات سلامت مجازی کشور اظهار داشت: در بحث سلامت چند گام جدی برداشتیم و با راه اندازی  مرکز مشاوره تلفنی سلامت( callcenter) بسیاری از نگرانی های بیماران را از این طریق بر طرف می کنیم.

وی با اشاره به همکاری  خوب وزارت بهداشت گفت: مرکز ملی دیتای سلامت را راه اندازی نمودیم که در منطقه حرف اول را میزند و تمام آیتم های سلامت افراد در آن قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه این مرکز امکان برنامه ریزی و رصد سلامت افراد را فراهم  می کند اظهار داشت: پروژه  موبایل سلامت، تخت هوشمند و آزمایشگاه سیار آموزش مردم و باز آموزی جامعه پزشکی از جمله خدمات سلامت مجازی هستند که به صورت پایلوت در شهرستان دوست محمود زابل، شهرستان پاوه و فشافویه اجرا می شوند تا در آینده نزدیک به طور گسترده در همه مناطق محروم پیاده  سازی شوند.

 وی عدالت در سلامت را حق همگاني افراد جامعه دانست و گفت: سلامت مجازی در بحث کیفیت می تواند قدرت بقایی کند و با توجه به محدودیت منابع به منظور کاهش هزینه های و عدالت در دسترس به تمامی امکانات حوزه پزشکی استفاده از سلامت الکترونیک می تواند پاسخگوی بسیاری از این نیازها باشد./س

برچسب ها: اپراتور ، سلامت ، مجازی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار