5 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات بخش معدن فارس اختصاص یافت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون برنامه ریزی استاندارد فارس با بیان اینکه فرآوری محصولات معدنی مهم ترین گام در ارتقاء بخش معدن است افزود: ظرفیت بسیار گسترده ای در معادن فارس و جود دارد اما در مورد آن مطالعه خوبی صورت نگرفته است .

افکاری بیان کرد : ضعف مطالعه در مورد معادن فارس تا سالها وجود داشت و در سال 91 تلاشهایی از سوی مسئولان و نمایندگان این استان صورت گرفت تا از محل وزارت صنایع و معادن و ایمیدور 5 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه معادن فارس تامین شد

وی گفت: در حال حاضر در فارس پهنه بندی انجام و هشت پهنه بندی شناسایی شده و در این بررسی بویژه معادن فلزی به دقت مورد بررسی قرارگرفت.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس نیز در همین زمینه گفت: سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی از 7 درصد فراتر نرفته و حتی در سالهای اخیر کاهش یافته است.

مبشری افزود: اگر بدون درنظر گرفتن بخش نفت وگاز به این موضوع توجه کنیم سهم سایر معادن در ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی بسیار ناچیز است .

این مقام مسئول بیان کرد: این سهم در بهترین حالت بیش از 1/1 درصد نیست و بنابراین توجه به این حوزه و لزوم برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت های آن اجتناب ناپذیر است ./س
برچسب ها: اعتبار ، میلیارد ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.