آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر آزاد نبودن مسلمانان در کشور چین برای روزه‌داری در ماه رمضان تاکید کردند: امیدواریم این کار جبران شده و مسلمانان این کشور در انجام فرایض دینی و مذهبی آزاد گذاشته شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی   در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیات 32 تا 34 سوره احزاب خطاب به همسران پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند برای انسان‌ها زبان است که انسان به وسیله آن می‌تواند سخن بگوید و نعمتی به این بزرگی در جنبه‌های مادی، ظاهری و جسمانی خلاصه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه علوم، اختراعات، دانش‌ها و مسائل مهم زندگی به وسیله زبان رد و بدل می‌شود افزود: زبان واسطه انتقال برنامه‌ها است و تمام انبیا و پیامبران با این زبان انسان‌ها را هدایت کردند.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: طبق این حدیث با سخن گفتن شخصیت انسان‌ها مشخص می‌شود چرا که شخصیت انسان زیر زبان او نهفته شده است.

وی با اشاره به حدیث دیگری از پیشوای نخست شیعیان تصریح کرد: در این حدیث عنوان شده است که زبان مومن پشت قلب او قرار دارد و این سخن بدان معناست که انسان مومن اول فکر و اندیشه می‌کند و در صورتیکه ببیند سخن درست است آن را به زبان می‌آورد.

مکارم‌شیرازی همگان را به اصلاح زبان سفارش کرد و افزود: باید بدانیم زبان سرنوشت ما را رقم می‌زند، گاهی انسان با یک جمله آبروی یک نفر را می‌برد و دیگر هم نمی‌توان آن را جبران کرد./س

برچسب ها: قم ، مسلمان ، چین ، فرایض ، دین ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.