فضای مجازی امکانات مرکز نشین ها را به حاشیه نشین ها منتقل می کند بنابراین اپراتور خدمات سلامت مجازی نباید یک کالای لوکس محسوب شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  دکتر امیدوار رضایی معاون حقوقی مجلس در مراسم اعطای مجوز اولین اپراتور خدمات سلامت مجازی کشور گفت:  نظام سلامت باید هدایت شده باشد و  وزارت بهداشت طبق بند الف ماده 35 قانون برنامه مکلف به تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای تک تک افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سلامت مجازی علاوه بر کاهش هزینه ها سطح برخورداری از خدمات بهداشتی را برای عمومی جامعه افزایش می دهد اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در واقع توانمندسازی خود اتکایی و خود آگاهی را برای افراد به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اطلاعات خصوصی بیماران در این اپراتور باید محرمانه باقی بماند خاطر نشان کرد: نباید این طرح مانند پزشک خانواده خارج از مرز باشد بلکه باید متن سلامت وارد شده و ارزیابی منطقی از این پدیده جدید داشته باشیم تا بتوان طرحی جامع برای سلامت کشور و محتوای آن ارائه داد.

 به گفته امیدوار رضایی سیاست های  کلی ابلاغ شده و حاکم بر قوانین مجلس یکپارچگی سلامت در برنامه ریزی و نظارت است که نیاز بیشتری را برای استفاده از فضای مجازی ایجاد می کند./ع2

برچسب ها: ی ، ی ، ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار