وي با بيان اينكه در اتاق مهارت هاي باليني اصولي به دانشجو آموزش داده مي شود كه با آنچه در عرصه متفاوت است، گفت: عملا مربي در دانشگاه و بالين در بيمارستان هر يك كار خود را مي كنند البته براي برطرف كردن اين مشكل اقداماتي چون استفاده از مربي آشنا به محيط كار و بالين انجام شده است.
رياني با بيان اينكه حس غربت در محيط هاي بيمارستاني و جدا بودن دانشجويان از پرسنل بخش علت ديگري براي ضعف در آموزش مهارتهاي باليني است، ادامه داد: پرسنل بخش، دانشجو را از خود نمي دانند و دانشجو محيط بيمارستاني را متعلق به خود نمي داند.
وي تصريح كرد: حال اگر مربي سر پرستار بخش باشد همه انرژي و همت خود را صرف آموزش به دانشجو مي كند و به دانشجو به ديده عضو اضافه نگاه نمي كند كه البته اين موضوع به همراه در اختيار قرار دادن منابع و امكانات بخش است.
وي يادآور شد: البته نگاه بقيه اعضاي تيم درمان اعم از پزشك، سرپرستار به آموزش پرستار و اينكه ديگران چه نظري نسبت به آموزش مهارت هاي باليني دانشجويان پرستاري دارند و چگونه مي توانند آموزش را اثرگذار كنند، مهم است./ع2