دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بازسازی شیرتوپی 24 اینچ شرکت نفت فلات قاره در پالایشگاه خانگیران خبر داد.

نادر نوربخش در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: این شیرتوپی از نظر شرکت نفت فلات قاره غیر قابل تعمیر بوده است که در اسفند ماه سال 91 و پس از درخواست این شرکت برای تعمیر مجدد، این شیرتوپی جهت بازسازی به شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ارسال گردید.

وی به تشریح مشکلات این شیر پرداخت و گفت: برخی از قطعات این شیر شامل توپی، سیترینگ ها و اورینگ ها بدلیل خوردگی شدید از بین رفته و غیر قابل استفاده بوده است.

نوربخش تصریح کرد: پس از ارسال و بررسی متخصصان پالایشگاه خانگیران، کار بازسازی و تست های مربوطه بر روی این شیر صورت گرفت و در نهایت شیرتوپی، سیترینگ ها و اورینگ ها با همت شرکت های داخلی ساخته و بازسازی شد و تست های نهایی در پالایشگاه خانگیران صورت گرفت.

دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ادامه داد: در نهایت پس از دو ماه فعالیت شبانه روزی متخصصان داخلی این شرکت، کار بازسازی و تست نهایی با موفقیت انجام و جهت نصب در واحدهای عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ارسال شد.

وی با بیان اینکه هزینه خرید این قطعه خارجی دو میلیارد ریال است تاکید کرد: کار بازسازی این قطعه با هزینه ایی بالغ بر 300 میلیون ریال صورت گرفت که در نهایت یک میلیارد و 700 میلیون ریال صرفه جویی در برداشته است.

گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.