از سال 84 تا 92 بودجه آموزش عالی کشور بیش از 180 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علی اکبر متکان، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار شد طی سخنرانی گفت: معاونت اداری و مدیریت منابع از 2 بخش پشتیبانی و اداری مالی تشکیل شده بود که در این دولت به یک بخش تبدیل شد چنانچه در این تبدیل آموزشی پژوهشی و فرهنگی سیاست های وزیر و نظام مشخص می شده و تا بسته آماده شود که بتوانیم رشد و توسعه بیشتر در این امر داشته باشیم.

 وی به فعالیت های صورت گرفته در این دولت در خصوص مسائل مالی و اداری وزارت علوم اشاره کرد و افزود: ایجاد پردیس شهدا در دانشگاه های مختلف کشور چنانچه در حال حاضر 22 پردیس افتتاح و 25 پردیس شهدا در حال اتمام است البته  18 پردیس نیز در حال برنامه ریزی و طراحی قرار گرفته است.

متکان تصریح کرد: افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در شهرستانهای کشور، ایجاد دانشگاه های دخترانه چنانچه در حال حاضر 134 دانشگاه دخترانه دانشجو می پذیرد و از مهر ماه 92، 4 دانشگاه دخترانه نیز مجوز خود را دریافت و پذیرش دانشجو را آغاز می کنند.

وی در خصوص بودجه آموزش عالی اظهار داشت: تا 2 سال پیش بودجه سنتی بوده است و از 2 سال یعنی ابتدای سال 91 پیش تاکنون این بودجه عملیاتی شده است البته بودجه سال 84، 480 میلیارد تومان سال 88، هزار و 402 میلیارد تومان و سال 92، 3 هزار و 925 میلیارد تومان یعنی از سال 88 تا سال 92 180 درصد رشد داشته ایم همچنین بودجه تملک در سال 88، 448 میلیارد تومان و سال 92، هزار و 170 میلیارد تومان بوده است.

 وی در خصوص ایجاد سازمان دانشجویان اظهار داشت: ایجاد سازمان دانشجویان از سال 79 که این بحث مطرح بوده است در این چند سال شکل گرفته است همچنین مرکز جذب نظارت و ارزشیابی، شبکه زنان دانشمند اسلام، مرکز راهبردی اتحادیه اساتید مسلمان نیز طی این چند سال شکل گرفته است .

وی در ادامه به حمایت از فعالیت ها دانشجویی اشاره کرد و گفت: بحث طرح ولایت در این 4سال با هماهنگی دانشگاه ها شکل گرفته است، همچنین ایجاد سامانه اداری اتوماسیون کشور نیز در وضعیت خوبی قرار گرفته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.