رئیس فدراسیون جودو گفت: محجوب در مسابقات گراند اسلم مسکو نمایش خوبی داشت اما از سایر نمایندگان ایران بیش از این انتظار داشتیم.

محمد علی رستگار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص رقابت های گراند اسلم مسکو اظهار داشت: مسابقات مسکو به نام گراند اسلم برگزار شد و  به این معنی است که این پیکارها نسبت به مسابقات گراند پری که جایزه بزرگ هستند سطح بالاتری دارد رقابت های سال 2013  هم با کیفیت بالایی برگزار شد و چندین قهرمان جهان و المپیک در آن شرکت کردند.

 وی ادامه داد: محمد جواد محجوب در وزن منفی 100 کیلو گرم توانست ضمن تصاحب مدال طلا، هم جایزه 5 هزار دلاری مسابقات را کسب کند و هم اینکه رنکینگ خود را در رتبه A فدراسیون جهانی جودو به عدد 5 برساند.

رئیس فدراسیون جودوی کشورمان تاکید کرد: ارزش عملکرد  محجوب زمانی مشخص تر می شود که سابقه درخشان رقبایش را بدانیم، حریف آلمانی وی در  مرحله نیمه نهایی مدال برنز مسابقات المپیک 2012 لندن را در اختیار داشت حتی رقیب مرحله فینال وی جودو کار ازبک بود که سال گذشته در فینال مسابقات قهرمانی آسیا محجوب را شکست داده و به مدال طلا رسیده بود.

** محجوب ثابت کرد لیاقت برنامه ریزی ویژه را دارد

 رستگار گفت: محجوب در مسابقات مسکو ثابت کرد که اگر برنامه تمرینی اش را دنبال تلاشش مضاعف کند همچنین جاه طلبی مطلوب یک ورزشکار خوب را داشته باشد به طور قطع می تواند به مدال المپیک نیز دست یابد.

وی اضافه کرد: برنامه ما در فدراسیون جودو این است که برای هر جودوکاری که صلاحیت خود را در مسابقات ثابت کند برایش مرحله به مرحله برنامه ریزی های ویژه تری داشته باشیم.

محجوب هم روند رو به رشدی داشت و به همین علت از این به بعد سعی می کنیم تا در بیشتر مسابقات گراند اسلم و گراند پریکس وی را شکست دهیم و سرمایه گذاری بیشتری روی این ملی پوش در آینده خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون جودوی کشورمان اذعان داشت: این موضوع را نیز نباید از خاطر برد که ملاک ما فقط یک مسابقه نیست و به تنهایی با یک باخت یا یک برد در مورد جودوکاران قضاوت نمی کنیم.

**از سایر جودو کاران انتظار مدال نداشتم اما توقع نداشتم این گونه عمل کنند!

محمد علی رستگار با اشاره به عملکرد 4 جودوکار دیگر ایران در مسابقات گراند اسلم مسکو درباره آنها بیان کرد: ما از آنها توقع مدال نداشتیم اما انتظار داشتم که حداقل در دو مسابقه به پیروزی برسند و اگر هوشمندانه ادامه می دادند حتی به 3 پیروزی نیز دست یابند اما آنها توقعات را برآورده نکردند.

وی تصریح کرد: به خصوص در وزن منفی 81 و منفی 60 کیلوگرم که می توانستند حداقل دو مبارزه را پیروز از تاتامی بیرون بیایند اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس فدراسیون جودو ایران درباره عملکرد الیاس علی اکبری گفت: علی اکبری در وزن منفی 73 کیلو گرم اولین رقابتش را با پیروزی به پایان رساند اما دومین رقیب وی حریفی قدرتمند بود که موفق شد نایب قهرمان این مسابقات شود وبدون شک، عبور کردن از وی کار دشواری بود.

رستگار اعلام کرد: پس از بازگشت جودو کاران به ایران به همراه کادر فنی جلسه ای را برگزار خواهیم کرد و ضمن بررسی تک تک عملکردها در خصوص ترکیب تیم ملی تصمیم گیری خواهیم کرد./آق

برچسب ها: رئیس ، فدراسیون ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار