مدیر كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از لغو پروانه دائم کار پزشکان و پرستاران و صادر شدن گواهی موقت صلاحیت حرفه ای این افراد خبر داد.

 دکتر سجاد رضوی، مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر که پروانه کار دائم پرستاران و پزشکان حذف خواهد شد گفت: از هفته آینده طبق دستور جدید وزیر بهداشت پروانه کار دائم پزشکان و پرستاران حذف می شود و به جای آن سازمان های صنفی پرستاران و پزشکان گواهی صلاحیت حرفه ای موقت برای فارغ التحصیلات این گروه ها صادر می گردد.

 وی با بیان اینکه در سالهای اخیر پروانه کار دائم پزشکان و پرستاران ارزش خود را از دست داده اند گفت: یکی از مهمترین دلایل این تصمیم گیری این است که پزشکان پس از دریافت پروانه کار دائم به روز کردن اطلاعات خود نمی پرداختند و با اکتفا به اطلاعات قدیمی ارائه خدمت می کردند و هر از چند گاهی برای تمدید گواهی در دوره های باز آموزی شرکت می کردند حال بعد از ابلاغ دستور جدید از این به بعد پرستاران و پزشکان بعد از فارغ التحصیلی باید گواهی صلاحیت حرفه ای خود را از  سازمان صنعتی خود کسب کنند.

 مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: این گواهی هاي جدید تاریخ دارند و پس از اتمام تاریخ باید صلاحیت فرد دوباره توسط سازمان صنفی مربوطه تایید و اعتبار دار شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار