"لورا روزن" در مقاله جديد خود تحت عنوان "آيا روحاني خواهد توانست پيشرفتي در مذاکرات هسته اي ايران ايجاد نمايد" اذعان مي کند که آمريکايي ها و رژيم صهيونيستي در مقابل موضع دولت روحاني در قبال برنامه هسته اي کشورمان در موضع "ضعف" قرار گرفته و با چالش مواجه شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جوئيش فوروارد، روزن با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات رياست جمهوري و ابراز خوش بيني نسبت به اينده مذاکرات هسته اي ايران و کشورهاي غربي عضو گروه 1+5 مي افزايد "در حاليکه "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا در تلاش برای از سرگيري مذاکرات صلح ميان نمايندگان تشکيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي است ، مذاکرات صلح سوريه تحت عنوان مذاکره "ژنو 2" در شرف آغاز است . در اين ميان پيروزي "حسن روحاني" در انتخابات رياست جمهوري اخير ايران يکي از خبرهاي شگفت انگيري بود که در رسانه ها منتشر شد. اکنون آمريکايي ها با احتياط اظهار داشته اند که عليرغم جو بي اعتمادي حاکم بر فضاي ارتباط دو کشور ايران و آمريکا در طول سه دهه گذشته خواستار تعامل ديپلماتيک با ايرانيان هستند." 
نويسنده در ادامه با اشاره به سوابق اجرايي رييس جمهور منتخب کشورمان مي افزايد "روحاني 62 ساله يک روحاني و حقوقدان است. وي پيش تر رييس هيئت مذاکره کننده ايران در مذاکرات هسته اي در سالهاي 2004 و 2005 ميلادي بوده است. شعار وي اعتدال در سياست داخلي و خارجي ايران است. روحاني وعده داده تا روابط ايران با ديگر کشورهاي جهان را بهبود بخشيده و باعث کاهش تحريم ها شود." 
نويسنده در ادامه با اذعان به اين موضوع که حسن نيت کشورمان در زمينه برنامه هسته اي و تعامل با کشورهاي جهان چالشي براي دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي خواهد بود در اين باره مي افزايد "اظهارات روحاني و اميد ايجاد شده براي پيشرفت راهکار ديپلماتيک از سوي ايران بزرگترين چالش امنيتي اي خواهد بود که دولت آمريکا و رژيم صهيوينستي در سال جاري ميلادي با آن مواجه خواهند بود. "حسن روحاني" در سخنراني اخير خود به صراحت اظهار داشت که جمهوري اسلامي ايران خواهان توقف غني سازي اورانيوم نيست بلکه مانند گذشته به شفاف سازی درباره برنامه هسته ای خود ادامه می دهد ." 
نويسنده در پايان مقاله با اشاره به توصيه تحليلگران غربي به دولت آمريکا در مورد لزوم استفاده دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از فرصت پيش آمده براي تعامل با کشورمان مي افزايد "بسياري از تحليلگران سياسي مسائل ايران معتقدند که دولت اوباما مي بايستي از فرصت ايجاد شده براي تعامل با ايران استفاده کند. در اين ميان، "سوزان مالوني" پژوهشگر انديشکده "بروکنيگز" معتقد است که دولتمردان آمريکايي بايستي با ديدي باز به مذاکره با ايران بپردازند." وي معتقد است که آنان بايستي براي تعامل مستقيم با ايرانيان تلاش نمايند." 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار