گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در صدد تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا شاهد تصویب مقطع دکتری ارگونومي در این دانشگاه باشیم.

سید فرهاد طباطبایی قمشه، مدیر گروه آموزشی ارگونومی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تربیت نیروی متخصص که بتواند زمینه ساز بروز و ظهور خبرگان باشند، نیازمند تحول جدی در زمینه فلسفه طراحی ابزارها، ارتقاء بهره وری در کار با  توجه به سلامت منابع انسانی و... است و  از عوامل ضرورت راه اندازی مقطع دکترا ارگونومی محسوب می شود.

 مدیر مرکز رشد فناوری تجهیزات توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه اظهار داشت: رشته ارگونومی از لحاظ علمی وضعیت مطلوبی دارد اما این رشته نوپا در کشور از حیث عملي و کاربردی آنگونه که باید جایگاه خود را پیدا نکرده است و مراکز خصوصی که در بعد طراحی  ارتقاء عملکرد سیستم های فعال هستند، بیشتر فارغ التحصیلان را به خود جذب می کنند.

 جذب حداکثری دانشجویان رشته ارگونومی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین از جذب حداکثری دانشجویان رشته ارگونومی در این دانشگاه خبر داد.

 وی تصریح کرد: تاکنون هشت دانشگاه با ظرفیت متفاوت دانشجو پذیرش می کنند به عنوان مثال جذب 3 نفر از دانشجویان در مقطع فوق لیسانس از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که خرسندیم بگویم تاکنون شاهد جذب 15 نفر در دانشگاه علوم بهزیستی و 14 نفر در واحد بین الملل این دانشگاه هستیم.

 وی گفت: به عنوان مثال اگر فکر کنیم چه تعدادی از افراد پشت میز و صندلی مشغول به کار هستند که این افراد با حضور مباحث ارگونومی می توانند افزایش بهره وری و ظرفیت را با حذف آسیب های  اسکلتی، عضلانی و... داشته باشند می توان بر اهمیت نقش متخصصین ارگونومی پی برد.


 طباطبایی قمشه با بر شمردن ضرورت های راه اندازی مقطع دکتری ارگونومی افزود: تاکنون جلساتی را با این هدف در وزارت بهداشت داشته ایم و امیدواریم به زودی شاهد نتایج مطلوبی در این حوزه باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۶:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
دانشجوی ارشد ارگونومی و عاشق این رشته امیدوارم دکتری ارگونومی هر چه زودتر راه اندازی بشه من دعا می کنم و در انتظار وآرزوی چنین روزی
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر شفیع زازه
۰۹:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
با سلام
امیدوارم هر چه زودتر با تلاش های پیگیرانه گروه ارگونومی به خصوص استاد ارجمند دکتر طباطبایی دکتری ارگونومی در ایران راه اندازی بشود
Singapore
مسعود
۲۱:۰۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۲
سلام و درود
من امسال فارق التحصیل میشم و دوست دارم در رشته ارگونومی ادامه تحصیل بدم لطفا به من کمک کنید بیشتر در مورد این رشته بدونم....هرکس میتونه به من کمک کنه به ایمیل من پیام بده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی ارشد ارگونومی
۱۹:۱۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۲
امیدوارم با وظیفه شناسی مسولین و با دلسوزی اساتید بزرگی مثل دکتر طباطبایی رشته ی ارگونومی که بسیار حایز اهمیت می باشد و از بسیاری از رشته های دیگر که دکترا دارند واقعا مهمتر و کاربردی تر می باشد در ایران نیز دکترای ارگونومی را داشته باشیم تا علاوه بر ارتقای سطخ این دانش در کشورمان شاهد انگیزه ی بیشتر دانشجویان این رشته در ارشد شویم ...باتشکر ازشما امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیافته.
آخرین اخبار