واحدهاي توليدي محصولات پروتئيني با تبديل ارز مرجع به مبادله اي براي تامين نهاده‌هاي مورد نياز در بلاتکليفي به سر مي برند.

سيد فرزاد طلاکش دبير اتحاديه پرورش دهندگان مرغ تخمگذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق اظهار داشت: واردکنندگان نهاده با بلاتکليفي از اختصاص ارز مرجع يا  مبادله اي نمي‌توانند محموله هاي خود را در بنادر تخليه کنند.

وي ادامه داد: اگر نرخ دلار براي تامين نهاده به طور قطع، مبادله اي تعيين شود نقدينگي واحدهاي توليدي جوابگو نيست که در اين صورت بيشتر واحدها ظرفيت خود را کاهش مي دهند و يا به طور کامل تعطيل مي شوند.

دبيرکل اتحاديه پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: در شرايط فعلي واحدهاي توليد محصولات خود را پايين تر از قيمت واقعي به فروش مي رسانند و ضرر مي کنند و اگر همين قيمت تمام شده بر اثر تامين نهاده ها با نرخ ارز مبادله اي افزايش يابد مصرف کننده از خريد خودداري مي‌کنند.

طلاکش افزود: برخي ادعا مي‌کنند نهاده هاي وارداتي با ارز مرجع در بازار متناسب با ارز آزاد فروخته مي شود و اين ادعاي درستي نيست چرا که اگر قيمت جاني ذرت و سويا را در  1226 ضرب کنيم به قيمت فعلي نهاده ها در بازار مي رسيم.

وي تاکيد کرد: مراجع رسمي مي بايست هر چه زودتر تکليف واردکنندگان نهاده هاي دامي را مشخص کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: دامی ، تولیدی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار