رقابتهای جودوی جایزه بزرگ مسکو درحالی به کار خود پایان داد که محمد جواد محجوب در ضربه فنی کردن حریفان هت تریک کرد و طلا گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، رقابتهای جایزه بزرگ مسکو روسیه که بالاترین سطح فنی را در بین تورنمنتهای جودو دارد طی روزهای 29 و 30 تیرماه برگزار شد.

تیم ملی ایران با ترکیب 5 جودو کار ، با مربیگری مسعود حاجی آخوند زاده و سرپرستی آرش میر اسماعیلی عازم این رقابتهای حساس شد.

در مسابقات روز نخست ایران 3 نماینده داشت، احسان بهرامیان در وزن منفی 60 کیلوگرم به مصاف ( مخرطیان) حریفی از ارمنستان رفت اما بعد از 5 دقیقه با یک امتیاز و ازاری شکست را پذیرفت و حذف شد.

بهزاد وحدانی دیگر نماینده ایران در این وزن بود که در اولین دور ( کاریسکی) از مسکو را شکست داد و موفق شد تا یک مرحله جلو برود اما در دور دوم به ( یگار موشکایوف) نفر 14رنکینگ جهان و دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان 2011 مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

بر اساس این گزارش؛ در وزن منفی 73 کیلوگرم الیاس علی اکبری که به عنوان جایگزین سعید ملایی به ترکیب کاروان اعزامی ایران اضافه شده بود، در نخستین رقابت خود ( آدامیک توماز) نفر 51 جهان از لهستان را ضربه نی اما در دور دوم در مقابل ( دنیس ارتسوف) از روسیه باخت و حذف شد.

در این گزارش آمده است، امیر قاسمی نژاد ، کاپیتان تیم ملی ایران در وزن منفی 81 کیلو گرم در همان نخستین دیدار خود از لیتوانی باخت و از ادامه حضور در مسابقات باز ماند.

محمد جواد محجوب در وزن منفی 100 کیلو گرم بعد از تمام ناکامیهای هم تیمی هایش عملکرد باقل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

وی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم( بلا نکشوف) از اوکراین را ضربه فنی کرد، ( آرسن عمرواف) از کشور میزبان را نیز در دور سوم ضربه فنی کرد و خود را به مرحله نیمه نهایی رساند.
محجوب در مرحله نیمه نهایی ( دیمیتری پترس) نفر 22 رنکینگ جهان از آلمان را برای سومین بار متوالی در این مسابقات ضربه فنی کرد و فینالیست شد.

فینال رقابتهای جایزه بزرگ مسکو همانند دیدار نهایی سال قبل ( 2012 ) قهرمانی آسیا بود و محمد جواد محجوب در مقابل ( رمز الدین سعید اف) از ازبکستان قرار گرفت و موفق شد انتقام باخت سال قبل خود مقابل این حریف را گرفت و مدال طلایی غیر منتظره را بر گردن آویخت زیرا به گفته خودش تنها تمرکز روی مسابقات جهانی است و برنامه ریزی ویژه ای برای این مسابقات نداشت.

وی سه بار متوالی حریفانش را ضربه فنی کرد تا در این مورد هت تریک کره  باشد./آق
برچسب ها: ایران ، مسعود ، عازم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار