عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم گفت:زندان مکاني براي مجرمين، تبهکاران و کساني است که امنيت را از جامعه سلب مي‌کنند بنابراين دستگاه قضا بايد در ارتباط با بدهکاران و کساني که اشتباها خطايي مرتکب شده‌اند مجازات ديگري را جايگزين زندان کند.

" حجت‌الاسلام محمد‌تقي رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با آزادي زندانيان جرايم غيرعمد اظهار داشت: زندانياني که به واسطه برخي اتفاقات غير عمد مانند برخی حوادث در زندان به سر می‌برند و ناخواسته در گيرند شده‌اند، سزاوار زنداني شدن نيستند. 
وی ادامه داد:چنانچه شخصي بدون قصد، به کسي  ضرري رسانده  زنداني کردن وي چاره‌ساز نبوده و بايد فرصتي از سوي قوه قضاييه در اختيار اين افراد به منظور جبران قرار داده شود. 

حجت الاسلام رهبر تصريح کرد: زندان مکاني براي مجرمين، تبهکاران و کساني است که امنيت را از جامعه سلب مي‌کنند بنابراين دستگاه قضا بايد در ارتباط با بدهکاران و کساني که اشتباها خطايي مرتکب شده‌اند مجازات ديگري را جايگزين زندان کند. 

وی در خاتمه اظهارداشت: زنداني کردن افرادي که مرتکب جرايم غير عمد شده‌اند علاوه بر تبعات اجتماعي، اقتصادي، تبعات بسيار بدي براي خانواده و  فرزندان آنها دارد چرا‌که بسياري از اين افراد  حامی خاصی ندارند و با مشکلات مالی بسياري دست به گریبان هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: غیر عمد ، جرم ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار