رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: این استان در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی هم اکنون جزو پنج استان برتر کشور محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر قاسمی دیروز در جلسه هماهنگی مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل افزود: پتانسیل بالای استان اردبیل در کشاورزی و گیاهان دارویی این منطقه را به محور اصلی توسعه مبدل ساخته است

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از این موقعیت مطلوب بیان کرد: از مدت ها قبل جهاددانشگاهی اردبیل با همین هدف مقدمات تاسیس مرکز رشد گیاهان دارویی را فراهم کرده که راه اندازی مزرعه تحقیقاتی در مغان مهمترین گام محسوب می شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان با اشاره به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل از سوی وزارت بهداشت، بر ضرورت ایجاد وحدت رویه استانی در این زمینه تاکید کرد.

قاسمی تاکید کرد که یکی از راه های افزایش میزان تولید منطقه ای و جذب سرمایه تقویت و حمایت از مراکز رشد است که در جهت پویایی، بالندگی و رشد شرکت های کوچک موثر بوده و در اقتصاد دانایی محور از نقش انکار ناپذیری برخوردار می باشد.

قاسمی بستر سازي جهت تجاری كردن دستاوردهاي تحقيقاتي را از مهمترین اهداف مرکز رشد برشمرد و ادامه داد: ايجاد زمينه كارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق جوان، كمك به رونق اقتصاد، ايجاد فضاي لازم جهت گسترش و رشد واحدهاي كوچك و متوسط، بسترسازي جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب جهت جذب دانش‌آموختگان دانشگاهي و توسعه محصولات و فرآيندهاي فناوري قابل عرضه به بازار از دیگر اهداف مهم این مرکز خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان در ادامه وجود اقلیم های مختلف در استان اردبیل و تنوع بیش از 350 گونه گیاه دارویی موقعیت منحصری است که باید از آن استفاده مطلوبی به عمل آید که همین امر وجود مرکز رشد را بیش از پیش ضروری می کند./ب

برچسب ها: اردبیل ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.