دستگاه‌های گیلان آماده پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی برای ارائه خدمات آسان به مردم می‌شوند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  جلسه بررسی چگونگی پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی گیلان در پارک علم و فناوری این استان با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گیلان برگزار شد.

پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی گیلان که طبق برنامه پنجم توسعه دولت را موظف به واگذاری این امر به بخش خصوصی کرده است، اکنون این طرح در مرحله اجرا با همکاری پارک علم و فناوری گیلان و کنسرسیوم ایریانا در گیلان قرار گرفته است.

*آماده‌سازی دیتاسنتر تا پایان شهریور امسال در گیلان

مدیرعامل کنسرسیوم شرکت ایریانا از پیگیری‌های مسئولان مربوطه برای آماده شدن دیتاسنتر استان تا پایان شهریور امسال خبر داد.

سهیل مظلوم اظهار کرد: برای اجرا و پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی و پروژه کارت هوشمند ملی نیازمند تهیه زیرساخت‌های لازم هستیم.

وی فراهم‌سازی دیتاسنتر و شبکه فیبر نوری را از جمله شاخصه‌های زیر ساخت‌های پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی در گیلان عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: این زیر ساخت‌ها تاپایان شهریور سال جاری در گیلان آماده می‌شود.

*اجرای سرویس‌های الکترونیکی کمک به شفاف‌سازی امور برای مردم است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز با اشاره به در اختیار داشتن سند راهبردی فناوری اطلاعات استان در این پارک، اظهار کرد: اجرای سرویس‌های الکترونیکی در گیلان کمک به شفاف‌سازی در امور مربوطه را برای مردم تسهیل می‌کند.

مجید متقی‌طلب با بیان اینکه طرح کارت هوشمند ملی نیز باید با همکاری کارشناسان مربوطه در استان اجرایی شود، تصریح کرد: در این طرح در مرکز ابتدا ورودی‌ها مشخص و چگونگی ارتباط بین آنها تعیین می‌شود و برای خروجی‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گفته وی، سه طرح بهداشت و درمان، کشاورزی و تجمیع قبوض آب، برق، تلفن و گاز در دولت الکترونیک گیلان تعریف شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه طرح تجمیع قبوض آب، برق، گاز و تلفن به مرحله ارائه طرح کسب و کار رسیده است، اذعان کرد: پس از تصویب نهایی و عقد قرارداد به‌زودی عملیاتی می‌شود.

*ضرورت دقت به فرهنگ نقاط شهری و روستایی در پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز خدمات‌رسانی آسان به مردم را از وظایف دولت خواند.

محمدعلی فرامینی گفت: توجه به تفاوت فرهنگ نقاط شهری و روستایی در حفظ سرمایه‌ها و خدمات‌رسانی الکترونیک به مردم ضرورت دارد.

وی پراکندگی جمعیت در روستاها را موجب صرف هزینه‌های زیاد برای اجرای پروژه خواند و ادامه داد: علاوه بر این در روستاها با مشکلات دیگری از جمله اقتصاد آب مواجه هستیم.

این مسئول تراکم جمعیت در شهرها را برای پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی مطلوب دانست.

*با پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیک قرائت کنتور لازم نیست

مدیر عامل شرکت گاز گیلان نیز اظهار کرد: با پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیک دیگر قرائت کنتور لازم نیست.

سید جلال نور موسوی، اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند ماهواره‌ای به عنوان تکنولوژی جدید در استان را در خدمات‌رسانی آسان تأثیرگذار دانست.

وی گفت: اکنون این طرح در تهران برای پنج هزار مشترک اجرایی شده است.

*پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی مشکلات مشترکان کاهش می‌یابد

مدیر کل بیمه سلامت گیلان نیز اظهار کرد: اکنون دستگاه‌های اجرایی مانند اداره‌های کل آب و برق و گاز و ... تنها شماره‌های اشتراک را می‌شناسند و با خود مشترکان آشنایی لازم را ندارند.

محمود عاطف‌زاده، با بیان اینکه بیشتر مشترکان مستاجر هستند، افزود: همواره عده‌ای به اداره‌های مذکور بدهکار هستند.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی اذعان کرد: در اجرای طرح جدید مشکلات مشترکان از بین می‌رود.

*استانداری گیلان مسئول پیاده‌سازی دولت الکترونیک در استان شد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار گیلان نیز با تصریح بر اینکه سند جامع دولت الکترونیک در گیلان آغاز شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، اظهار کرد: مسئولیت اجرای دولت الکترونیک به عهده استانداری گیلان گذاشته شده است.

صفرعلی کریمی‌پاشاکی، با اشاره به اینکه روستاهای گیلان آماده پذیرش خدمات در کمترین زمان از طریق دولت الکترونیک هستند، یادآور شد: اجرایی شدن دولت الکترونیک اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی گیلان است.

وی از امضای موافقتنامه راه‌اندازی دیگر سرویس‌ها با بخش خصوصی خبر داد و متذکر شد: پاشاکی اجرای دولت الکترونیک در گیلان را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود./ج1

برچسب ها: دولت ، سرویس ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.